Trening siłowy i fitness

Metody treningowe#2: Rest-pause

Metody treningowe#2: Rest-pause

Mamy dziś dla was tekst przedstawiający kolejną metodę treningową, którą można wykorzystać podczas budowania siły. Jest ona często wykorzystywana nieświadomie przez ćwiczących. Zastosowanie jej w bardziej planowany sposób może pomóc nam w treningu. Co to takiego? To metoda „rest-pause”, co dosłownie tłumacząc oznacza „odpoczynek-pauza”

Dodano: 06.07.2019 Kategoria: Trening, Trening siłowy i fitness Czytaj więcej
Trening oporowy o wysokiej intensywności (HIRT) a redukcja tkanki tłuszczowej

Trening oporowy o wysokiej intensywności (HIRT) a redukcja tkanki tłuszczowej

Jeśli decydujemy o redukowaniu tkanki tłuszczowej, należy doprowadzić do ujemnego bilansu energetycznego w ujęciu całodobowym. Można tego dokonać na 3 sposoby.

Dodano: 28.06.2019 Kategoria: Trening, Trening siłowy i fitness Czytaj więcej
Pilates - o co tutaj chodzi?

Pilates – o co tutaj chodzi?

Przez lata po ćwiczenia pilates sięgali głównie tancerze, dbający o rozciągnięte i jędrne ciało. Z czasem jednak forma fitnessu łączącego w sobie elementy jogi oraz stretchingu zyskała sławę na całym świecie. Fenomen pilatesu nie może dziwić – ćwiczenia można wykonywać nawet w domu, a płynąca z nich lista korzyści jest praktycznie nieskończona. Dlaczego warto sięgnąć po pilates? Jak zacząć przygodę z ćwiczeniami? Podpowiadamy!

Dodano: 27.06.2019 Kategoria: Fitness, Trening siłowy i fitness Czytaj więcej
32-minutowy trening cardio, który możesz zrobić w domu! (wideo)

32-minutowy trening cardio, który możesz zrobić w domu! (wideo)

Wszystkie osoby pragnące zrzucić nadprogramowe kilogramy koniecznie powinny sprawdzić 32-minutowy trening cardio przygotowany przez Fitness Blender. Uwaga, trening zawiera już rozgrzewkę!

Dodano: 24.06.2019 Kategoria: Fit Tube, Fitness, Trening siłowy i fitness Czytaj więcej
Trening i suplementacja kobiet

Trening i suplementacja kobiet

W tym artykule chciałbym poruszyć kwestię suplementacji kobiet. Wiele Pań boi się już samego ćwiczenia na wolnych ciężarach, ograniczając swoją aktywność do treningów aerobowych lub cardio. Gdy mowa o suplementacji pojawia się przerażenie w ich oczach i strach przed „nieznanymi substancjami”. Czy to właściwe podejście?

Różnice pomiędzy treningiem na masę a treningiem na rzeźbę

Różnice pomiędzy treningiem na masę a treningiem na rzeźbę

Czy istnieje coś takiego jak „trening na rzeźbę”? Jak skonstruować sesję treningową, by rozbudować mięśnie lub wyrzeźbić sylwetkę? Dowiedz się!

Dodano: 22.06.2019 Kategoria: Trening, Trening siłowy i fitness Czytaj więcej
Sztangi kontra hantle -  różnice w treningu

Sztangi kontra hantle – różnice w treningu

Sztangi oraz hantle to dwa główne typy wolnych ciężarów. Pomimo że różnice między nimi są dość proste, ludzie często trzymają się utartych szlaków, nie wiedząc, że mała zmiana w ich treningu może pomóc w szybszym osiągnięciu ich celów. Przyjrzyjmy się więc głównym różnicom pomiędzy tymi dwoma rodzajami sprzętu i zastanówmy się, jak wykorzystać tę wiedzę na naszą korzyść.

Dodano: 18.06.2019 Kategoria: Trening, Trening siłowy i fitness Czytaj więcej
Hula-hop –  nakręć się na formę

Hula-hop – nakręć się na formę

Zapoczątkowana w Stanach Zjednoczonych w latach 50. XX wieku moda na hula-hop szybko zawojowała cały świat. Przez lata kolorowe kółko traktowane było jednak przede wszystkim jako dziecięca zabawka. Zalety kręcenia nim dostrzegli na szczęście instruktorzy fitness, którzy zaczęli wykorzystywać je w swoich treningach. Nic dziwnego – zalety ćwiczeń z obręczą można wymieniać bez końca. Jakie cuda, poza płaskim brzuchem i podkreśloną talią, jest w stanie dokonać hula-hop? Jakim kołem i w jaki sposób kręcić, żeby osiągnąć wymarzony efekt? Podpowiadamy!

Dodano: 12.06.2019 Kategoria: Fitness, Trening, Trening siłowy i fitness Czytaj więcej
Post Training Formula czyli posiłek potreningowy

Post Training Formula czyli posiłek potreningowy

Zastanawiasz się, co powinieneś zjeść po treningu? Według wielu badań najmądrzejszym wyborem jest tak zwana Post Training Formula, czyli drink potreningowy zawierający nie tylko węglowodany, ale także i białko.

Dodano: 11.06.2019 Kategoria: Trening, Trening siłowy i fitness Czytaj więcej
Okiem trenera - obalamy najczęstsze treningowe mity!

Okiem trenera – obalamy najczęstsze treningowe mity!

Zastanawiałeś się kiedyś, z czym musi mierzyć się trener podczas pracy na siłowni? Pomyślałeś choć przez chwilę, że to może być ciężki fach? Może uważasz, że jest to niewyobrażalnie przyjemne, a poziom trudności można przyrównać do leżenia na plaży? Wszystko zależy od tego, jakich trenerów spotkałeś na swojej drodze.

Dodano: 10.06.2019 Kategoria: Trening, Trening siłowy i fitness Czytaj więcej