Jak wrócić do formy po świętach?

Jak wrócić do formy po świętach?

Święta powoli mijają. Za nami spotkania z rodziną, wyjątkowa bożonarodzeniowa atmosfera, ale także radykalna zmiana diety. Ilość świątecznych potraw i ich kaloryczność mogą spowodować, że po 2-3 dniach  biesiadowania poczujemy się ociężali, rozleniwieni, a co gorsze – bogatsi w niechciane kilogramy. Jak skutecznie je zgubić? Jak wrócić do formy po świętach? Jakie ćwiczenia pomogą nam rozruszać organizm po kilkudniowej labie? Już teraz podpowiadamy co zrobić, gdy „przejedzą” Ci się święta.

Postaw na detoks

 

Smażone mięsa, ciężkie pierogi, kapusta z grzybami, kaloryczne ciasta, jedzone w święta ponad miarę, powodują, że Twój organizm nie nadąża z trawieniem. W efekcie pojawiają się zaparcia i zaczyna doskwierać ci uczucie ciężkości w żołądku. Jednak zamiast głodować, katując się restrykcyjnymi dietami, poświąteczne zmagania z dodatkowymi kilogramami możesz zacząć na spokojnie – od przygotowywania oczyszczających koktajli. Dzięki nim usuniesz złogi zalegające w jelitach i toksyny, które spowalniając metabolizm, powodują u Ciebie spadek samopoczucia. Idealny dla Twojego organizmu będą różnego rodzaju smoothie, na przykład z marchewki, buraka czy ogórka. Dodatkowo możesz przygotowywać sobie napary z majeranku lub siemienia lnianego, które przynoszą ulgę od przejedzenia oraz likwidują dokuczającą zgagę.

 

Ogranicz węglowodany proste

 

Podczas świąt przyjmujemy dużo cukrów, jedząc słodycze, zajadając się ciastami i popijając je gazowanymi napojami. Nie tylko prowadzą one do wzrostu masy, ale powodują również ogólne rozleniwienie i zwiększoną senność. Dobrze więc, byś po świętach wyeliminował je ze swojej diety. Należą do nich produkty na bazie białej mąki, pszenne pieczywo, słodkie owoce, bakalie. Zamień je na pieczywo z mąki żytniej, kaszę gryczaną, brązowy ryż i płatki owsiane. Pobudzisz dzięki nim przemianę materii.

 

Zwiększ ilość warzyw w diecie

 

W święta jemy głównie wysokoprzetworzone kaloryczne posiłki, zapominając o tym, jak ważne dla naszej diety są surowe warzywa. Wróć do nich tuż po świętach, a uzupełnisz zapasy błonnika, który pozwala uniknąć kłopotliwych wzdęć i zaparć. Do warzywnych sałatek i surówek zamiast tłustych dressingów możesz dodać jogurt naturalny lub odrobinę octu.

 

Jedz częściej, ale lekko

 

Wróć do jednej z najważniejszych zasad zdrowego żywienia – jedź częściej, ale w mniejszych porcjach. Dzięki jedzeniu nie rzadziej niż co 4 godziny ustabilizujesz swój metabolizm. I pamiętaj – jedz lekkie posiłki, nie zapełniaj żołądka do końca, pozostaw w nim miejsce na coś jeszcze. Dzięki temu unikniesz poczucia przejedzenia. Dzień zacznij od wartościowego śniadania, a zakończ lekką sałatką.  Pamiętaj też o chudym mięsie, rybach, jajach i nabiale.

 

Uzupełniaj płyny

 

Nie zapominaj o wodzie. Jeśli będziesz pił od 2 do 3 litrów tego płynu dziennie, Twój organizm zam zredukuje zapasy wody zgromadzone pod skórą, usunie nadmiar soli i zalegające toksyny. Dobrym pomysłem będzie również picie naparu z mięty, czerwonej i zielonej herbaty. Unikaj wszelkiego rodzaju wód smakowych, soków z dodatkiem cukru i alkoholu.

 

Ruszaj się – to przede wszystkim!

 

Powrót do formy nie może obejść się bez… ruchu. Nie chodzi jednak, byś zaraz po świętach wykonywał wielogodzinne intensywne treningi. Wręcz przeciwnie – zamiast dźwigania ciężarów czy długich biegów, wybierz się na spacer, na rower, na basen lub poruszaj się na bieżni. Dzięki ćwiczeniom tlenowym pobudzisz układ krążenia i metabolizm do pracy. Po tygodniu możesz wrócić do normalnej aktywności fizycznej.

 

Na sam koniec radzimy, byś nie stresował się dodatkowymi kilogramami, które przybyły Ci w trakcie świąt. To normalne, że brak ruchu i bardziej obfite posiłku przyczyniły się do zmiany wagi. Nie przejmuj się jednak nimi, nie stawaj zbyt często na wadze, a zamiast tego po prostu… weź się do roboty, popraw nawyki żywieniowe, a szybko wrócisz do dawnej sylwetki, a nawet może poprawisz jej wygląd!

Fitness salad and measuring tabe on rustic wooden table. Mixed greens, tomatos, diet cheese, olive oil and spices for healthy lifestyle concept.

Mogą zainteresować Cię także:

Sexy woman's buttocks in white bikini on the beachJak bezboleśnie pozbyć się cukru z diety? Podpowiadamy!

Trening GBC czyli treningi metaboliczne – spalanie tłuszczu bez aerobów

Ortoreksja. Gdy życie kręci się tylko wokół zdrowego jedzenia…

Garść pomysłów na zdrowe śniadanie

4 rzeczy, których nie powinniście robić, gdy pozbywacie się cukru z diety

 

Redakcja
Wirtualne Centrum Treningowe to miejsce, na łamach którego swoją wiedzę i doświadczenie przekazują zebrani przez nas eksperci - licencjonowani trenerzy personalni, dietetycy, fizjoterapeuci.

Komentarze facebook

Dodano: 02.01.2017
SportLife