Showcase

Trening całego ciała dla początkujących

Trening całego ciała dla początkujących

W ostatnim artykule (przeczytasz go TUTAJ), mówiłem Wam, jak duże znaczenie ma trening siłowy w przypadku zrzucania tkanki tłuszczowej. Jeśli jeszcze go nie stosowałeś, a postanowiłeś to zmienić, przychodzę do Ciebie z prostym treningiem, który pomoże zrzucić zbędny balast, ale nada się również dla osób chcących zbudować mięśnie.

Dodano: 06.07.2019 Kategoria: Showcase, Trening Czytaj więcej
Trening kettlebell - siłownia dla minimalistów?

Trening kettlebell – siłownia dla minimalistów?

„Aaa! To te plastikowe, okrągłe, żółte ciężarki z rączką, tak ?! ”. Oto co najczęściej słyszę, gdy ktoś dowiaduje się, że jestem trenerem kettlebell. Spore grono ludzi odważniki kulowe kojarzy właśnie z niewielkimi, okrągłymi, wielokolorowymi, plastikowymi „kulkami”, które coraz częściej możemy znaleźć nawet na półce w hipermarkecie. Dowiedzcie się o nich więcej!

Dodano: 28.05.2019 Kategoria: Showcase, Trening, Trening siłowy i fitness Czytaj więcej
Jak pierwszy raz podnieść się na drążku i zbudować siłę na kolejne powtórzenia?

Jak pierwszy raz podnieść się na drążku i zbudować siłę na kolejne powtórzenia?

Choć jest to tylko moja opinia, uważam, iż powinniśmy mieć zdolność do panowania nad własnym ciałem. Wykonanie pompek zwykłych, na poręczach, podciągnięć czy przysiadów winno być normalną czynnością, którą potrafimy bez problemu wykonać – w końcu to tylko waga naszego ciała. Jeśli nie potrafimy sobie z tym poradzić, to sygnał dla nas, że jesteśmy, jakby nie patrzeć, w pewnym stopniu fizycznie upośledzeni, bo my sami jesteśmy dla siebie zbyt słabi/ciężcy i nie dajemy rady wykonać fundamentalnych ruchów.

Dodano: 16.01.2019 Kategoria: Showcase, Trening Czytaj więcej
Deload i przerwy w treningu

Deload i przerwy w treningu

Skoro jesteśmy już przy temacie budowania siły, warto wiedzieć, czym jest deload, gdyż to nieodłączny element treningowy. Nasz układ nerwowy po dłuższym czasie jego stymulacji (wysoka intensywność treningu) najzwyczajniej w świecie nie zregeneruje się w pełni, co prowadzi do stagnacji, a nawet spadków siły. Nie da się bowiem cały czas podnosić coraz większego ciężaru, jeśli nie jesteśmy już osobą początkującą.

Dodano: 15.01.2019 Kategoria: Showcase, Trening Czytaj więcej
Treningowe mity #1 Jak głębokie przysiady wpływają na kolana?

Treningowe mity #1 Jak głębokie przysiady wpływają na kolana?

Mit o szkodliwości głębokich przysiadów został już wypleniony w niektórych miejscach, ale często spotyka się jeszcze ludzi wykonujących przysiady do kąta 90 stopni, ponieważ, jak twierdzą, „głębokie zejście jest złe dla kolan”. Skąd się wziął ten mit? Jakie są argumenty za i przeciw? 

Dodano: 11.01.2019 Kategoria: Bez kategorii, Showcase Czytaj więcej
Jedyne aeroby jakie powinniśmy stosować na bieżni

Jedyne aeroby jakie powinniśmy stosować na bieżni

Z moich artykułów mogliście wyczytać, że aeroby to ostatnia rzecz na naszej liście, jeżeli chodzi o skuteczność w spalaniu tłuszczu (KLIK). Nie oznacza to jednak, że jestem ich przeciwnikiem. Są one dobre do podniesienia dziennej podaży kalorycznej i świetnie sprawdzają się tak samo na początku redukcji tkanki tłuszczowej, jak i na jej końcu. Dowiedzcie się, dlaczego!

Dlaczego cukier uzależnia?

Dlaczego cukier uzależnia?

Przed cukrem ciężko dziś się ustrzec. Znajdziemy go w niemal każdym produkcie. Kryje się pod różnymi postaciami, dlatego tak wiele osób daje się mu przechytrzyć. Syrop glukozowy, glukozowo-fruktozowy, słód jęczmienny, maltoza, sacharoza… to tylko kilka zdradzieckich nazw, które oznaczają jedno: ten produkt jest dosładzany! Wydawałoby się, że świadomość ludzi na temat obecności cukru i jego szkodliwości rośnie. Dlaczego zatem polskie dzieci doganiają amerykańskie i tyją najszybciej w Europie?!

Krótki poradnik redukowania tkanki tłuszczowej

Krótki poradnik redukowania tkanki tłuszczowej

Na siłowniach tłumy, na drogach coraz więcej rowerzystów, a chodniki przepełnione są biegaczami. Wśród najpopularniejszych działań w kierunku zrzucenia zbędnych kilogramów znajduje się całkowita rezygnacja ze słodyczy, alkoholu, przekąsek oraz bardzo często kolacji. Czy to wystarczy?

Dodano: 28.12.2018 Kategoria: Odchudzanie, Showcase Czytaj więcej