Podkręć swój metabolizm podczas odchudzania

Podkręć swój metabolizm podczas odchudzania

W okresie odchudzania metabolizm odgrywa bardzo ważną rolę. Kobiety mają wolniejszą przemianę materii od mężczyzn ze względu na różnice w  składzie ciała (mniej tkanki mięśniowej, a więcej tłuszczowej). Pokarm, który dostarczamy organizmowi, zużywany jest na podstawowe i prawidłowe funkcjonowanie ciała oraz na czynności wykonywane w ciagu dnia. Od 30 do 50% energii, którą spożywamy, jest albo spalana, albo odkłada się w tkance tłuszczowej. Tylko od nas zależy, co się z nią stanie.

Im lepsza (szybsza) przemiana materii tym dla nas korzystniej. Istnieje szereg błędów, które popełniamy zwalniając nasz metabolizm. Warto poznać sposoby, które pomogą nam zwiększyć jego tempo.

  1. Śniadanie. Jest dawką energii na cały dzień. Jeśli zjesz je jak najszybciej, twój metabolizm zacznie pracować już od rana i pozwoli na spalanie energii przez cały dzień. Najlepiej zjedz posiłek składający się z węglowodanów i białek, np. płatki owsiane na mleku, które dadzą Ci energię na dłuższy czas.
  2. Jedz często, ale niewielkie porcje. Spowoduje to zwiększenie metabolizmu o 10% od 2-3 godzin po spożyciu posiłku (spożywaj ich 5). Nie rób dłuższych przerw niż 4 godziny.
  3. Przyjrzyj się swojemu talerzowi. Z badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych wynika, że wybierając większe talerze i opakowania – spożywamy więcej niż wtedy, kiedy jemy na mniejszych. Ludzie, którzy wybierają większe naczynia, mogą zjeść aż do 80% więcej!dieta2
  4. Ćwicz! W zależności od długości treningu, twój organizm do około dwóch godzin po zakończonej aktywności spala energię szybciej niż normalnie. Im dłuższa sesja treningowa, tym dłuższe i szybsze spalanie po treningu.
  5. Jedz białka! Każdy ze składników pokarmowych zwiększa tempo metabolizmu, jednak najbardziej przyśpieszają je białka. Dodatkowo, dzięki nim dłużej utrzymujemy stan sytości.
  6. Zwiększ masę mięśniową. Trenując regularnie trzy miesiące możemy zwiększyć tempo przemiany materii na długi okres. 1 kilogram mięśni spala dodatkowo 65 kcal dziennie. Przyjmując, że uzyskasz 1 kg mięśni: 65kcal na dzień razy 30 dni jest równe 2015 kcal na miesiąc, co jest równoznaczne z utratą 0,25 kilograma tkanki tłuszczowej. Zachęcam do regularnych ćwiczeń minimum trzy razy w tygodniu.

Przeczytaj inne teksty z działu ODŻYWIANIE.


11113953_1641852022765687_6699450933670421208_oMogą Cię zainteresować:

Jak schudnąć bez wyrzeczeń?

IBUR – bieganie inne niż zwykle, by zrzucić tkankę tłuszczową

Co jest najważniejsze podczas zrzucania tkanki tłuszczowej?

Trening i suplementacja kobiet

Co po treningu? Białko vs. węglowodany

 

Karolina Łowczak
Pasjonatka zdrowego i nieszablonowego gotowania.

Komentarze facebook

Dodano: 24.02.2019
Odżywianie