Bardzo OWOCny artykuł (dla twojego organizmu)

Bardzo OWOCny artykuł (dla twojego organizmu)

Owoce. Nie od dziś wiemy, że są zdrowe, niskokaloryczne i zalecane w każdej diecie, w każdym wieku, po prostu dla każdego. Chciałabym przybliżyć Wam kilka najważniejszych informacji o większości z nich. Wzbogacicie swoją wiedzę, a może pokochacie nowy owoc ze względu na jego właściwości. Praktycznie wszystkie zawierają zbiór witamin: C, B1, B2, B6 oraz składniki mineralne: wapń, fosfor, potas, wapń, magnez, które są niezbędne dla dobrego i zdrowego funkcjonowania naszego organizmu.

Truskawki – działają dobroczynnie na serce, wpływają korzystne na włosy, są wskazane dla osób z nadwagą i otyłością, oczyszczają organizm i poprawiają przemianę materii;

Ripe strawberry

Jabłka – wzmacniają układ odpornościowy, ułatwiają odchudzanie, wzmacniają zęby, włosy i paznokcie, działają przeciwutleniająco i przeciwalergicznie;

apples

Banany – bogate źródło energii, ułatwiają zasypianie, wspomagają układ nerwowy, są skuteczne na zgagę i wrzody, wspomagają regenerację organizmu;

Banana

Gruszki – zalecane przy zatruciach, gorączce i problemach z trawieniem, obniżają ciśnienie, poprawiają pracę mięśni, zmniejszają ryzyko udaru mózgu;

Two ripe pears isolated on white

Maliny – działają przeciwzapalne, zaleca się ich spożycie przy biegunkach, pobudzają gruczoły potowe, przez co są przydatne przy gorączce – obniżają temperaturę ciała, działają uspakajacąco;

Raspberry fruit with leaf

Jagody – „antidotum” na zatrucia, zalecane podczas kuracji przeciwko owsikom u dzieci, działają bakteriobójczo i przeciwwirusowo, stanowią bardzo dobry przeciwutleniacz, zmiękczają i nawilżają skórę, są zalecane przy trądziku;

Blueberries isolated on white background

Pomarańcze – usprawniają przemianę materii, są dobre na „kaca”, zaleca się je przy niestrawności i przeziębieniach, mają działanie odmładzające skórę, działają uspokajająco i pozytywnie wpływają na pracę układu pokarmowego;

Fresh orange

Wybierając owoce, najlepiej kierować się ich dostępnością. Latem konsumujemy głównie truskawki, poziomki, arbuzy, brzoskwinie, poziomki i maliny. W okresie jesiennym są to winogrona, gruszki i śliwki. Zimą zaś sięgamy po pomarańcze i mandarynki. Każdy owoc wniesie do organizmu coś pożytecznego. Są one trochę bardziej kaloryczne niż warzywa, dlatego zaleca się spożywanie ich trzy razy dziennie. Pamiętaj! Owoce suszone również uznajemy za zdrowe, ale zawierają dużo więcej kalorii niż te świeże.

Przeczytaj inne teksty z działu ODŻYWIANIE.


Mogą zainteresować Cię również:

Portion cups of healthy ingredients15 zasad zdrowego odżywiania

Cała prawda o błonniku

Ta wspaniała witamina D

Zdrowe bomby kaloryczne

Woda – dlaczego jest nam niezbędna?

Dieta DASH – najbardziej racjonalna i skuteczna z diet?

Karolina Łowczak
Pasjonatka zdrowego i nieszablonowego gotowania.

Komentarze facebook