Ćwiczenie tygodnia

Martwy ciąg jednonóż (mięśnie nóg)

Martwy ciąg jednonóż (mięśnie nóg)

Jest to jedno z najważniejszych i dosyć rzadko wykonywanych ćwiczeń w treningu nóg kształtujące zarówno siłę ekscentryczną mięśni kulszowo-goleniowych, odpowiednią stabilność (propriocepcję) i orientację (czyli uzyskanie stosownych relacji pomiędzy poszczególnymi segmentami ciała).

Dodano: 28.03.2017 Kategoria: Ćwiczenie tygodnia, Widżet Czytaj więcej
Wiosłowanie sztangą (mięśnie pleców)

Wiosłowanie sztangą (mięśnie pleców)

Fundamentalne ćwiczenie na plecy. Posiada wiele zastosowań, dzięki którym mocniej lub słabiej zaangażujemy wszystkie mięśnie pleców, przez co jest ćwiczeniem wysoce praktycznym. Stosują je zawodnicy z każdych dyscyplin siłowych w różnych celach. Można nim świetnie budować siłę i masę mięśniową, a jednocześnie są doskonałe podczas redukcji tkanki tłuszczowej, ponieważ ćwiczenie spala bardzo dużą ilość kalorii.

Dodano: 06.02.2017 Kategoria: Ćwiczenie tygodnia Czytaj więcej
Wyciskanie francuskie leżąc (tricepsy)

Wyciskanie francuskie leżąc (tricepsy)

Wielu mężczyzn wchodząc na siłownię ma podobne cele – nabrać trochę muskulatury, zrzucić zbędne kilogramy, stać się silniejszym czy lepiej poczuć się samemu ze swoim ciałem. Jednym z takich często spotykanych marzeń, jest posiadanie ogromnych ramion. Pierwszą rzeczą, o którą musimy zadbać, jeżeli chcemy mieć wielkie ramiona, są tricepsy.

Dodano: 23.01.2017 Kategoria: Ćwiczenie tygodnia Czytaj więcej
Unoszenie sztangi wzdłuż tułowia

Unoszenie sztangi wzdłuż tułowia

Wielu mężczyzn chce osiągnąć herkulesowo-atletyczny wygląd, jednak często pomimo długiego stażu i dość pokaźnej muskulatury widać, że czegoś brakuje w ich sylwetce. Co jest tego częstym powodem? Słabo rozwinięte mięśnie czworoboczne i środkowe aktony barków. Dobrze rozbudowane dają wrażenie potężnej, ciężkiej i szerokiej sylwetki, jaką możemy zobaczyć u wielu kulturystów czy strongmanów.

Dodano: 19.12.2016 Kategoria: Ćwiczenie tygodnia, Widżet Czytaj więcej
Wyciskanie sztangi siedząc (barki)

Wyciskanie sztangi siedząc (barki)

W dzisiejszym „Ćwiczeniu tygodnia” przeczytacie o wyciskaniu sztangi siedząc. Jest to podstawowe ćwiczenie na barki. Jeżeli chcemy mieć mocne i silne stawy barkowe, musimy stosować ćwiczenia wyciskane i ciągnące pod różnym kątem, dlatego wyciskanie sztangi nad głowę jest ruchem niezbędnym.

Dodano: 23.11.2016 Kategoria: Ćwiczenie tygodnia Czytaj więcej
Bułgarskie przysiady

Bułgarskie przysiady

Bułgarskie przysiady to doskonałe ćwiczenie dodatkowe na nogi. Wymaga od nas dobrej stabilizacji, sprawia, że każda noga pracuje osobno. Dzięki temu możemy poprawić dysproporcje siłowe i mięśniowe nóg, a w połączeniu z poprawą stabilizacji osiągamy lepszy potencjał siłowy i mamy możliwość przełamania stagnacji w takich ćwiczeniach jak przysiady tradycyjne.

Dodano: 07.11.2016 Kategoria: Ćwiczenie tygodnia Czytaj więcej