Trening uzupełniający

Trening stabilizacji core – część druga

Trening stabilizacji core – część druga

Trening stabilizacji LPHC można podzielić na dwa etapy: pierwszy – usuwanie przeszkód ograniczających prawidłowe wzorce ruchowe oraz drugi – trening nowych strategii ruchowych.

Dodano: 30.01.2017 Kategoria: Trening, Trening uzupełniający Czytaj więcej
Rozgrzewka - podstawa mądrego treningu

Rozgrzewka – podstawa mądrego treningu

Jak wielu ćwiczących dla oszczędzenia czasu rezygnuje z rozgrzewki? Jak często TY rezygnujesz z rozgrzewki w tym celu? Myślisz, że ona zapewnia tylko złudne przeświadczenie o bezpieczeństwie? Mam nadzieję, że tak nie jest. Ale dla pewności postanowiłem podzielić się z Tobą wiedzą, która może zmienić sposób, w jaki patrzysz na ten NIEZBĘDNY element każdego treningu. Otóż każda rozgrzewka powinna składać się z trzech odmiennych części. Mają one jednak jeden wspólny cel – przygotowanie organizmu do realizacji celów treningowych.

Dodano: 23.01.2017 Kategoria: Trening, Trening uzupełniający Czytaj więcej
Stretching czyli rozciąganie mięśni

Stretching czyli rozciąganie mięśni

Każdego dnia, będąc na siłowni czy treningu sportów walki, szczególną uwagę zwracam na rozciąganie mięśni przez uczestników danej aktywności. Jedni rozciągają je systematycznie na każdych zajęciach, inni sporadycznie lub wcale. Gdzie leży problem i co jest przyczyną odchodzenia od tej praktyki? Czy warto rozciągać mięśnie i jakie są ewentualne skutki braku tej praktyki?

Dodano: 23.01.2017 Kategoria: Trening, Trening uzupełniający Czytaj więcej
Trening stabilności core – część trzecia

Trening stabilności core – część trzecia

W tej części nacisk położymy na trening stabilności. Można ją zdefiniować jako zdolność do aktywowania głębokich mięśni brzucha oraz tułowia. Jest to pomocne w utrzymaniu ciała w pozycji zarówno dynamicznej jak i statycznej, co poprawia równowagę i wpływa na efektywność ruchu. Stabilność core zwiększa jakość wykonywania ćwiczeń, a także służy do transferu siły i mocy z kończyn dolnych do górnych, i odwrotnie.

Dodano: 23.01.2017 Kategoria: Trening, Trening uzupełniający Czytaj więcej
Trening stabilizacji core - wprowadzenie

Trening stabilizacji core – wprowadzenie

Ćwiczenia stabilności ogólnej stosuje się w celu wzmocnienia gorsetu mięśniowego otaczającego tułów – od obręczy barkowej po obręcz miedniczną. Prawidłowa praca tych mięśni warunkuje odpowiednią koordynację ruchów kończyn górnych i dolnych. Trening stabilizacji zmniejsza objawy bólowe kręgosłupa, poprawia osiągnięcia sportowe, przywraca balans mięśniowy, dzięki czemu zapobiega urazom.

Dodano: 27.11.2016 Kategoria: Trening, Trening uzupełniający Czytaj więcej
Trening przygotowujący do sezonu narciarskiego - dlaczego jest potrzebny?

Trening przygotowujący do sezonu narciarskiego – dlaczego jest potrzebny?

Sezon narciarski zbliża się wielkimi krokami. Przyszedł zatem czas na kilka słów dotyczących przygotowania organizmu – przede wszystkim jego wydolności oraz narządu ruchu – do zbliżającego szusowania po stokach.

Dodano: 10.11.2016 Kategoria: Trening, Trening uzupełniający Czytaj więcej
Jak trenują młodzi piłkarze? Przygotowanie motoryczne w piłce nożnej

Jak trenują młodzi piłkarze? Przygotowanie motoryczne w piłce nożnej

Można powiedzieć, że współczesna piłka nożna stała się dyscypliną szybkościowo-wytrzymałościową o charakterze bezpośrednich kontaktów fizycznych z przeciwnikiem. Podejmowana przez zawodników praca mięśniowa w specyficznych czynnościach ruchowych piłkarzy charakteryzuje się przewagą ruchów dynamicznych (ekscentryczna forma skurczu i rozluźnienie mięśni). Dobrego piłkarza charakteryzuje wysoki poziom przygotowania motorycznego, dzięki któremu radzi sobie z wysokim obciążeniem organizmu, jakim jest  gra na pełnych obrotach przez 90 min.

Dodano: 07.11.2016 Kategoria: Trening, Trening uzupełniający Czytaj więcej