Hula-hop –  nakręć się na formę

Hula-hop – nakręć się na formę

Zapoczątkowana w Stanach Zjednoczonych w latach 50. XX wieku moda na hula-hop szybko zawojowała cały świat. Przez lata kolorowe kółko traktowane było jednak przede wszystkim jako dziecięca zabawka. Zalety kręcenia nim dostrzegli na szczęście instruktorzy fitness, którzy zaczęli wykorzystywać je w swoich treningach. Nic dziwnego – zalety ćwiczeń z obręczą można wymieniać bez końca. Jakie cuda, poza płaskim brzuchem i podkreśloną talią, jest w stanie dokonać hula-hop? Jakim kołem i w jaki sposób kręcić, żeby osiągnąć wymarzony efekt? Podpowiadamy!

Efekty hula-hop

Proste ćwiczenia z hula-hop nie tylko nie są nadmiernie męczące, ale mogą być świetną zabawą, pomagającą zrelaksować się po ciężkim dniu pracy. Przynoszą przy tym wiele widocznych efektów, które do regularnych treningów przekonują osoby walczące o piękną sylwetkę. Kręcąc obręczą możemy cieszyć się bowiem szczupłą talią, płaskim i twardszym brzuchem oraz jędrniejszymi pośladkami bez jednoczesnego obciążenia stawów i kolan, które zwiększają zamiast tego swój zakres ruchu.W trakcie treningu z hula-hop płuca pracują intensywniej , a krew płynie szybciej. Rozluźnieniu ulegają mięśnie otaczające kość krzyżową, dzięki czemu kręgosłup staje się bardziej elastyczny. Stabilizują się też mięśnie tułowia odpowiadające za postawę i równowagę. Poprawia się ogólna kondycja naszego ciała,  koordynacja oko-ręka i motoryka. Mięśnie – skośny wewnętrzny i zewnętrzny, prosty oraz poprzeczny stają się mocniejsze. Wystarczy pół godziny kręcenia kołem, by spalić nawet 210 kcal. Dobry nastrój zyskujemy w gratisie :)

Hula-hop –  idealne koło

By trenować efektywnie, warto wybrać odpowiednie hula-hop. Plastikowymi, kolorowymi i lekkimi modelami z dzieciństwa, dostępnymi już za 10 zł, ciężko jest kręcić. Jeszcze ciężej – zobaczyć efekty naszej pracy. Jeśli nie chcemy inwestować w lepsze modele, możemy do środka zwykłego koła wsypać ryż, kaszę lub piasek, a później solidnie skleić Za 30-50 zł kupimy cięższe hula-hop, które pozwoli nam solidnie się zmęczyć i zaangażować ciało do wydajnej pracy. Szczególnie polecamy modele z wypustkami, czyli tak zwanymi masażerami, ważące od jednego do dwóch kilogramów. Dobrze się nimi kręci i co najważniejsze – świetnie działają na ciało, pobudzając mięśnie i skórę, poprawiając krążenie krwi i przynosząc lepsze efekty ćwiczeń. Tego rodzaju hula-hop można najczęściej składać, co pozwala na ich łatwy transport i treningi w dowolnym miejscu. Należy jednak uważać na pojawiające się podczas ćwiczeń z cięższą obręczą siniaki.

 sportish girl stay in studio with hoop

Hula-hop – ćwiczenia z obręczą

Trening z hula-hop zalicza się do grupy tak zwanych low-impact aerobic, czyli ćwiczeń o stosunkowo niskiej intensywności. Proste ćwiczenia mogą być wykonywane przez osoby starsze, dzieci, kobiety po ciąży czy osoby ze zwyrodnieniami stawów. Przyjmując pozycję o lekko ugiętych kolanach i ramionach, wysuniętej do przodu miednicy i napiętych mięśniach brzucha i pośladków unikniemy obciążeniu stawów. I szybko zobaczymy efekty – i to na różnych partiach naszego ciała.

Jeśli marzy Ci się:

 > szczupła talia – wykonuj klasyczne ćwiczenia z hula-hop. Stań w lekkim rozkroku i wpraw obręcz w ruch, poruszając przy tym rytmicznie brzuchem. By poprawić równowagę, możesz unieść ręce do góry.

> płaski brzuch – połóż się na plecach i podkurcz nogi w kolanach do góry, trzymając je ciągle złączone. Przełóż hula-hop przez ciało i zatrzymaj pod łopatkami. Chwyć koło na wysokość ramion, napnij brzuch i unieść górną część ciała, podobnie jak do brzuszków. Powtórz ćwiczenie co najmniej 10 razy.

> zgrabne ramiona – wyciągnij rękę na bok tak, by znajdowała się na w linii prostej na wysokości barku Nałóż hula hop na nadgarstek i zataczaj nim kręgi. Ćwiczenie powtórz na drugiej ręce.

Z hula-hop warto ćwiczyć nawet 2 razy dziennie po 20 minut podczas oglądania telewizji, słuchania muzyki czy w plenerze. Regularne treningi pozwolą nam zobaczyć pierwsze efekty już po dwóch tygodniach!

Group of men and happy women trained in the gym using the equipment, dumbbells and fitnes hoop. Group portrait.

Przeczytaj inne teksty z działu TRENING.


Mogą zainteresować Cię także:

5 najciekawszych trendów fitness, które musisz poznać!

Pole Dance – gimnastyka, nie erotyka!

Twerkout – najnowszy kobiecy trening w Polsce!

6 najbezpieczniejszych treningów dla Twoich stawów i kręgosłupa

Podkręć swój metabolizm – trening HIT całego ciała (wideo)

Redakcja
Wirtualne Centrum Treningowe to miejsce, na łamach którego swoją wiedzę i doświadczenie przekazują zebrani przez nas eksperci - licencjonowani trenerzy personalni, dietetycy, fizjoterapeuci.

Komentarze facebook

Dodano: 28.03.2017
Fitness, Trening