5 najciekawszych trendów fitness, które musisz poznać!

5 najciekawszych trendów fitness, które musisz poznać!

Jeszcze nie tak dawno fitness cluby miały w swojej ofercie tylko kilka podstawowych treningów grupowych dla pań. W ostatnich latach wszystko się zmieniło – rynek fitness kwitnie i przekwitać nie ma zamiaru. Przede wszystkim, sale fitness nie są już zarezerwowane tylko dla kobiet! Wciąż powstają nowe formy zajęć grupowych, w których z chęcią uczestniczą także mężczyźni.

W nowoczesnych programach fitness coraz częściej wykorzystuje się różnego rodzaju sprzęty. A miłośnicy takich treningów wreszcie mają szeroki wybór i twardy orzech do zgryzienia:  na co tu się zapisać? Podpowiadamy! Prezentujemy pięć najciekawszych treningów fitness, które oprócz świetnej sylwetki, gwarantują wyśmienitą zabawę i moc endorfin.

 

CYCLING

Najpopularniejsze nazwy tego treningu, to Indoor Cycling, Virtual Cycling oraz Spinning.  Wszystkie te  określenia opisują trening na rowerze stacjonarnym. Mimo że używane często jako synonimy, nieco różnią się znaczeniem. Przede wszystkim do Spinningu używane są specjalne rowery z kołem zamachowym, natomiast Indoor Cycling można trenować również na własnym rowerze zamontowanym w trenażer.  Virtual Cyclilng z kolei, jak sama nazwa wskazuje, odbywa się na sali z wirtualnym trenerem i wielkim ekranem, na którym widzimy wizualizację trasy. Co łączy wszystkie rodzaje cyclingu? Po pierwsze, jazda w rytm dynamicznej muzyki. Po drugie, odpowiednie zmiany pozycji rąk i ciała, obciążenia oraz prędkości, w zależności od poleceń instruktora. Po trzecie, grupa, z którą wspólnie motywujesz się, by dać z siebie wszystko i dotrzeć do celu. Trening trwa 60 minut, choć już po 30 będziesz miał dość 😉 Maksymalne spalanie gwarantowane!

 

SZTANGI

Czyżby sztangi przegoniły różowe hantelki z sal fitness? Pewne jest, że  kobiety wreszcie się do nich przekonują!  A to za sprawą innowacyjnych treningów grupowych z użyciem właśnie tego sprzętu. Każdy uczestnik zajęć ma swoją własną sztangę i komplet obciążeń oraz step. Ćwiczone jest całe ciało, a między ćwiczeniami mamy chwilę na zmianę obciążenia. Ciężar dobieramy do indywidualnych potrzeb i możliwości. Narzucane jest jedynie tempo. Ćwiczymy bowiem w rytm muzyki, o zmiennej dynamice, co daje nam trening interwałowy. Wykonujemy ćwiczenia maksymalnie szybko, żeby potem spowolnić ruchy i jeszcze mocniej poczuć pracę mięśni. Nic dziwnego, że treningi z przyrostkiem –PUMP w nazwie robią furrorę. Pięknie kształtują sylwetkę – pomagają pozbyć się pierzynki tłuszczu i odkryć wyrzeźbione mięśnie.

Exercising with dumbbells. Beautiful young woman in sports clothing exercising with dumbbells and smiling while standing in health club

 

TRAMPOLINY

Zdecydowanie jeden z najciekawszych trendów ostatnich miesięcy. Zajęcia na trampolinach przywodzą na myśl beztroskie dzieciństwo, za którym tęskni chyba każdy dorosły. I choć atmosfera jest faktycznie radosna, a uczestnicy tryskają energią i endorfinami, to sam trening daje mega wycisk. Technika tak naprawdę nie polega na lekkim odbijaniu się w górę, a przeciwnie – na wykonywaniu ćwiczeń z osadzonym nisko ciałem, do czego musimy użyć swojej siły. Znane wszystkim piosenki taneczne nadają szybkie tempo ćwiczeń, serce pompuje na najwyższych obrotach i maksymalizuje spalanie. Ogromnym plusem tego typu treningu jest to, że odciąża stawy, dzięki czemu jest bezpieczny dla kolan czy kręgosłupa. Zajęcia te nazywają się najczęściej Fit and Jump lub Jumping Frog.

 

AERIAL JOGA/AERIAL PILATES

Wolisz spokojny trening, który pomoże Ci wzmocnić mięśnie? Zwykła joga czy pilates, to dla Ciebie nuda? Wybierz wersję w powietrzu! Coraz popularniejsze stają się ćwiczenia na podwieszonych hamakach. Taki materiał wiszący kilkanaście centrymetrów nad ziemią spełnia wiele funkcji podczas treningu: rozluźnia mięśnie, pozwala je lepiej rozciągać, odciąża kręgosłup. Podczas treningu wykonujemy ćwiczenia wzmacniające, a walka z grawitacją uaktywnia mięśnie głębokie brzucha i pleców. Stretching na takim hamaku przychodzi łatwiej, łatwiej też nauczyć się prawidłowej techniki ćwiczeń. Czasem  wplatane są nawet elementy akrobatyki, co daje jeszcze większą satysfakcję ćwiczącemu.  Dzięki treningom antygrawitacyjnym osiągamy smukłą, silną i wyprostowaną sylwetkę. Nie ryzykujemy też kontuzją, a wręcz łagodzimy problemy ze stawami, jeśli takie mamy.

 

TRENINGI FUNKCJONALNE

Trening funkcjonalny nie jest dziś żadną nowością. Natomiast czymś nowym dla wielu osób będą innowacyjne  sprzęty wykorzystywane do tego typu treningu. Taśmy TRX, piłka gimnastyczna, BOSU, gumy, step czy wysokie skrzynie – to wszystko sprawia, że trening funkcjonalny staje się morderczy. Wszystkie stosowane przyrządy utrudniają sprawę – oprócz walki o kolejne powtórzenie, walczymy o zachowanie równowagi na niestabilnym podłożu, przez co uaktywniamy mięśnie głębokie. Żeby było trudniej, wskakujemy na skrzynię lub przewracamy ją z impetem. Pracuje tu każdy mięsień, a spalanie jest maksymalne. Ten trening nie prowadzi do rozrostu mięśni, a pomaga osiągnąć tak pożądaną przez wielu wyrzeźbioną sylwetkę.

Cieszę się, że fitness proponuje nam dziś tyle ciekawych rozwiązań. Nie ma już mowy o monotonii, a w wymówki o braku motywacji totalnie nie wierzę. Bo jeśli znajdziesz formę aktywności, którą pokochasz- wkręcisz się, a wtedy nie ma opcji „nie chce mi się”! Jeśli natomiast do utrzymania motywacji potrzebujesz częstych zmian, masz w czym wybierać!

To który trening najbardziej Cię kusi?

Morning Fitness

Przeczytaj inne teksty z działu FITNESS.


Smiling sporty woman doing stretching exercise outdoors in park. Looking away

Mogą zainteresować Cię także:

Domowy trening na spalanie tłuszczu dla początkujących

Jedyne aeroby jakie powinniśmy stosować na bieżni

Twerkout – najnowszy kobiecy trening w Polsce!

32-minutowy trening cardio, który możesz zrobić w domu! (wideo)

Podkręć swój metabolizm – trening HIT całego ciała (wideo)

Dominika Leszczyńska
Autorka bloga I can be fit. Zakochana we wszelkiego rodzaju aktywności fizycznej :)

Komentarze facebook

Dodano: 14.03.2017
Fitness