Bieganie

Naturalne wspomaganie podczas startów w maratonach lub triathlonie

Naturalne wspomaganie podczas startów w maratonach lub triathlonie

Podczas różnego rodzaju prelekcji i wystąpień wiele razy spotykałem się z pytaniami dotyczącymi naturalnego wspomagania podczas startu. W czasach kiedy ciężko o produkty, które nie są w jakimś stopniu wzbogacane, coraz więcej osób rezygnuje z dostępnych na rynku kolorowych napojów izotonicznych, żelów czy batoników sportowych. Osoby te nie ufają producentom w stosowane przez nich metody i środki. Czy słusznie?
Dodano: 07.05.2017 Kategoria: Bieganie, Żywienie w sporcie Czytaj więcej
Sześć zasad szybszego biegania

Sześć zasad szybszego biegania

Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z bieganiem, czy trenujesz regularnie od dłuższego czasu, z pewnością myślisz o tym, jak biegać szybciej i pobijać własne rekordy. Jakie czynniki wpływają na tempo biegu? Które ćwiczenia pomagają w jego podkręceniu? Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych wskazówek, dzięki którym poprawisz swoje wyniki.

Dodano: 24.04.2017 Kategoria: Bieganie, Trening Czytaj więcej
Czy trening biegowy na czczo przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej?

Czy trening biegowy na czczo przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej?

Coraz więcej osób zmaga się z nadwagą i otyłością. Problem ten osiąga już miano pandemii. Oczywistym rozwiązaniem jest zmiana pewnych nawyków. Zarówno tych dotyczących odżywiania, jak i aktywności fizycznej. Bardzo pozytywne odczucia może spowodować wzrost liczby osób biegających po ulicach. Dzisiaj ich widok nie budzi już takiego zdziwienia jak jeszcze parę lat temu. Przy temacie biegania pojawia się pytanie, jaka pora będzie najbardziej efektywna z punktu widzenia redukowania tkanki tłuszczowej.
Dodano: 10.04.2017 Kategoria: Bieganie, Trening Czytaj więcej
Trzymaj rękę na pulsie – biegaj z pulsometrem

Trzymaj rękę na pulsie – biegaj z pulsometrem

Pulsometr to obecnie jedno z najpopularniejszych urządzeń używanych przez biegaczy. Sięgają po niego zarówno amatorzy, jak i zawodowcy, którzy coraz chętniej dokonują pomiarów tętna w trakcie treningu. Jak działa pulsometr? Jakie informacje może Ci dostarczać? Czy może mieć wpływ na to, jak biegasz? Podpowiadamy!

Dodano: 28.03.2017 Kategoria: Bieganie, Trening Czytaj więcej
Jak zacząć biegać i się nie zniechęcić?

Jak zacząć biegać i się nie zniechęcić?

Bieganie jest obecnie jedną z najpopularniejszych form aktywności fizycznej. Sięga po nią coraz więcej Polaków, co zresztą widać na ścieżkach w parkach i na chodnikach wielu miast. Jednak nie każdy z nas wie, jak zacząć biegać, by nie zniechęcić się po kilku treningach i nie obciążyć przy tym organizmu.

Dodano: 20.03.2017 Kategoria: Bieganie, Trening Czytaj więcej
Najlepsza pora na bieganie – rano czy wieczorem?

Najlepsza pora na bieganie – rano czy wieczorem?

Bieganie, szczególnie osobom początkującym, może przysporzyć wielu wątpliwości. Jedną z nich jest ta dotycząca najlepszej pory. Biegać rano czy wieczorem? A jak rano to przed śniadaniem czy po nim? Tymczasem odpowiedź jest niezwykle prosta – najlepiej biegać wtedy, kiedy mamy na to czas i ochotę. Wiele osób biega w danym momencie dnia z… przyzwyczajenia. Bieganie o świcie jak i po zmroku ma swoje plusy oraz minusy. Spróbujemy je wam dziś przybliżyć.

Dodano: 14.03.2017 Kategoria: Bieganie, Trening Czytaj więcej
Marszobiegi – jak zacząć biegać?

Marszobiegi – jak zacząć biegać?

Modne obecnie bieganie pozwala zgubić zbędne kilogramy, poprawić formę i wprowadzić się w dobry nastrój. Lista płynących z niego korzyści jest długa i sprawia, że jest to jedno z bardziej efektownych ćwiczeń cardio, po które sięga coraz więcej osób. Przygodę z bieganiem, jak z każdym innym sportem, warto jednak rozpocząć mądrze – na przykład od marszobiegów. Dlaczego akurat od nich? Jak planować treningi? O czym pamiętać? Zebraliśmy dla was garść porad związanych ze skutecznym marszobiegiem!

Dodano: 03.03.2017 Kategoria: Bieganie Czytaj więcej
Odżywianie i nawadnianie na trasie w sportach wytrzymałościowych

Odżywianie i nawadnianie na trasie w sportach wytrzymałościowych

Śmiało można powiedzieć, że im dłuższy czas trwania podejmowanego przez nas wysiłku, tym bardziej istotne staje się prawidłowe odżywianie i nawadnianie. Nieprawidłowe praktyki, brak przykładania uwagi do uzupełniania energii na trasie czy też poleganie wyłącznie na intuicji może doprowadzić do ograniczenia wydolności organizmu, a nawet skutkować nieukończeniem startu. Jak we wszystkim – zarówno nadgorliwość, jak i całkowite zignorowanie tematu są niekorzystne. Poniżej znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące żywienia i nawadniania podczas startu.

Dodano: 01.03.2017 Kategoria: Bieganie Czytaj więcej
Buty do biegania – jakie wybrać, by biegało nam się dobrze?

Buty do biegania – jakie wybrać, by biegało nam się dobrze?

Jakie buty do biegania wybrać? – to jedno z podstawowych pytań zadawanych sobie przez biegaczy. Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z tą dyscypliną sportu czy biegasz już od dawna, z pewnością już nie raz szukałeś rozwiązań, które uczynią bieganie w pełni komfortowym.

Dodano: 20.02.2017 Kategoria: Bieganie, Trening Czytaj więcej
IBUR - bieganie inne niż zwykle, by zrzucić tkankę tłuszczową

IBUR – bieganie inne niż zwykle, by zrzucić tkankę tłuszczową

W dzisiejszym artykule przedstawię Wam ciekawy sposób na zrzucenie swojej tkanki tłuszczowej za pomocą biegania. Jestem fanem treningów o zmiennej intensywności, a jednocześnie przeciwnikiem długich dystansów. O ile można rekreacyjnie stosować długie biegi, a nawet wykonywać je codziennie (jeśli sprawia nam to przyjemność), to planowanie zrzucania tkanki tłuszczowej tym sposobem nie jest najlepsze. Mimo to wiele osób nie zamierza rezygnować z biegania – warto więc pokazać skuteczne alternatywy. Dzisiejszym rozwiązaniem będzie IBUR tj. IntervalBuild-UpRunning, co można by luźno przetłumaczyć na „narastający bieg interwałowy”.

Dodano: 06.02.2017 Kategoria: Bieganie, Trening Czytaj więcej