Trening siłowy

Trening oporowy o wysokiej intensywności (HIRT) a redukcja tkanki tłuszczowej

Trening oporowy o wysokiej intensywności (HIRT) a redukcja tkanki tłuszczowej

Jeśli decydujemy o redukowaniu tkanki tłuszczowej, należy doprowadzić do ujemnego bilansu energetycznego w ujęciu całodobowym. Można tego dokonać na 3 sposoby.

Dodano: 07.05.2017 Kategoria: Showcase, Trening, Trening siłowy Czytaj więcej
Trening i suplementacja kobiet

Trening i suplementacja kobiet

W tym artykule chciałbym poruszyć kwestię suplementacji kobiet. Wiele Pań boi się już samego ćwiczenia na wolnych ciężarach, ograniczając swoją aktywność do treningów aerobowych lub cardio. Gdy mowa o suplementacji pojawia się przerażenie w ich oczach i strach przed „nieznanymi substancjami”. Czy to właściwe podejście?

Dodano: 24.04.2017 Kategoria: Suplementacja, Trening, Trening siłowy Czytaj więcej
Różnice pomiędzy treningiem na masę a treningiem na rzeźbę

Różnice pomiędzy treningiem na masę a treningiem na rzeźbę

Czy istnieje coś takiego jak „trening na rzeźbę”? Jak skonstruować sesję treningową, by rozbudować mięśnie lub wyrzeźbić sylwetkę? Dowiedz się!

Dodano: 24.04.2017 Kategoria: Trening, Trening siłowy Czytaj więcej
Sztangi kontra hantle -  różnice w treningu

Sztangi kontra hantle – różnice w treningu

Sztangi oraz hantle to dwa główne typy wolnych ciężarów. Pomimo że różnice między nimi są dość proste, ludzie często trzymają się utartych szlaków, nie wiedząc, że mała zmiana w ich treningu może pomóc w szybszym osiągnięciu ich celów. Przyjrzyjmy się więc głównym różnicom pomiędzy tymi dwoma rodzajami sprzętu i zastanówmy się, jak wykorzystać tę wiedzę na naszą korzyść.

Dodano: 10.04.2017 Kategoria: Trening, Trening siłowy Czytaj więcej
Post Training Formula czyli posiłek potreningowy

Post Training Formula czyli posiłek potreningowy

Zastanawiasz się, co powinieneś zjeść po treningu? Według wielu badań najmądrzejszym wyborem jest tak zwana Post Training Formula, czyli drink potreningowy zawierający nie tylko węglowodany, ale także i białko.

Dodano: 28.03.2017 Kategoria: Trening, Trening siłowy Czytaj więcej
Okiem trenera - obalamy najczęstsze treningowe mity!

Okiem trenera – obalamy najczęstsze treningowe mity!

Zastanawiałeś się kiedyś, z czym musi mierzyć się trener podczas pracy na siłowni? Pomyślałeś choć przez chwilę, że to może być ciężki fach? Może uważasz, że jest to niewyobrażalnie przyjemne, a poziom trudności można przyrównać do leżenia na plaży? Wszystko zależy od tego, jakich trenerów spotkałeś na swojej drodze.

Dodano: 28.03.2017 Kategoria: Trening, Trening siłowy Czytaj więcej
Trening kettlebell - siłownia dla minimalistów?

Trening kettlebell – siłownia dla minimalistów?

„Aaa! To te plastikowe, okrągłe, żółte ciężarki z rączką, tak ?! ”. Oto co najczęściej słyszę, gdy ktoś dowiaduje się, że jestem trenerem kettlebell. Spore grono ludzi odważniki kulowe kojarzy właśnie z niewielkimi, okrągłymi, wielokolorowymi, plastikowymi „kulkami”, które coraz częściej możemy znaleźć nawet na półce w hipermarkecie. Dowiedzcie się o nich więcej!

Dodano: 20.03.2017 Kategoria: Showcase, Trening, Trening siłowy Czytaj więcej
Dlaczego kobiety powinny trenować z ciężarami?

Dlaczego kobiety powinny trenować z ciężarami?

O ile każda kobieta trenuje tak, jak ma ochotę, gdyż to tylko i wyłącznie jej sprawa, po co idzie na siłownię, to jednak większość z nich przychodzi tam po efekty. Aby je osiągnąć, powinny zatem stosować odpowiedni trening. Z uwagi na ostatni fitnessowy bum zwiększa się świadomość ludzi na temat tego, jak trenować i coraz więcej kobiet zaczyna robić to poprawnie. Pomimo tego wciąż spotykamy dużą rzeszę fanek różowych hantelków ważących kilka kilo, lekkich treningów na maszynach i długich sesji aerobowych, a w czasopismach dla kobiet zamiast słów „zbudować mięśnie”, czytamy „ujędrnić”.

Jak utrzymać masę mięśniową podczas diety redukcyjnej?

Jak utrzymać masę mięśniową podczas diety redukcyjnej?

Dieta redukcyjna (z ujemnym bilansem energetycznym) w połączeniu z treningiem oporowym jest jedną z najlepszych metod redukowania tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zachowaniu obecnej masy mięśniowej. Jak już niejednokrotnie dowiedziono, aby organizm mógł korzystać z tkanki tłuszczowej jako źródła energii, niezbędny jest deficyt energetyczny, czyli dostarczanie mniejszej ilości energii (kcal), niż wynosi dzienny wydatek energetyczny.

Dodano: 14.03.2017 Kategoria: Trening, Trening siłowy Czytaj więcej
Dieta wysokobiałkowa + trening oporowy = poprawa składu ciała ?

Dieta wysokobiałkowa + trening oporowy = poprawa składu ciała ?

Dieta poprawiająca kompozycję ciała jest Świętym Graalem dziedzin zajmujących się odżywianiem i treningiem. Do tej pory nie ma jednej diety i jasno określonego zestawu ćwiczeń, które dla każdego byłby tak samo skuteczne w kontekście walki o upragnioną sylwetkę.
Dodano: 14.03.2017 Kategoria: Trening siłowy Czytaj więcej