Suplementacja

Beta-alanina - czy warto ją stosować?

Beta-alanina – czy warto ją stosować?

Na rynku suplementów diety mamy wiele różnorodnych preparatów, z czego większość należy niestety uznać za marketingowy wytwór wyobraźni, a jedyny efekt, jaki można po nich osiągnąć, to efekt placebo. Producenci prześcigają się w co raz to nowych formułach, które mają pomóc nam trenować mocniej, regenerować się szybciej, lepiej znosić trudy związane z wysiłkiem fizycznym i oczywiście szybciej redukować tkankę tłuszczową.
Dodano: 07.05.2017 Kategoria: Suplementacja Czytaj więcej
Trening i suplementacja kobiet

Trening i suplementacja kobiet

W tym artykule chciałbym poruszyć kwestię suplementacji kobiet. Wiele Pań boi się już samego ćwiczenia na wolnych ciężarach, ograniczając swoją aktywność do treningów aerobowych lub cardio. Gdy mowa o suplementacji pojawia się przerażenie w ich oczach i strach przed „nieznanymi substancjami”. Czy to właściwe podejście?

Dodano: 24.04.2017 Kategoria: Suplementacja, Trening, Trening siłowy Czytaj więcej
Faktyczne działanie czy efekt placebo? O suplementach diety

Faktyczne działanie czy efekt placebo? O suplementach diety

Większość osób interesujących się żywieniem i suplementacją słyszała lub widziała podział suplementów diety wg Australijskiego Instytutu Sportu. Zgodnie z tą listą udokumentowano działanie pięciu substancji. Należą do nich: kofeina, kreatyna, beta-alanina, dwuwęglany i sok z buraka. Zestawiając to z listą środków najczęściej stosowanych przez sportowców i amatorów różnego rodzaju aktywności fizycznej można być, lekko mówiąc, zaskoczonym, gdyż korzystają oni z dużo większej ilości preparatów.

Dodano: 10.04.2017 Kategoria: Suplementacja Czytaj więcej
Synefryna w substancjach przedtreningowych - czy jest bezpieczna?

Synefryna w substancjach przedtreningowych – czy jest bezpieczna?

Popularność stosowania dietetycznych środków pobudzających przed rozpoczęciem treningu jest ogromna. Osoby, które dopiero co zaczynają swoją przygodę z treningiem siłowym, często sięgają przed treningiem po tego rodzaju środki, pozostając w przekonaniu, że bez ich spożycia trening nie przyniesie zamierzonych rezultatów.
Dodano: 28.03.2017 Kategoria: Suplementacja Czytaj więcej
Wpływ suplementacji kreatyną na predyspozycje piłkarza

Wpływ suplementacji kreatyną na predyspozycje piłkarza

Kreatyna jest jednym z najlepiej przebadanych suplementów diety. Na pewnym etapie życia używa jej niemal każdy sportowiec. Bardzo często jest stosowana przez osoby, których trening oraz żywienie ukierunkowane są na przyrost beztłuszczowej masy ciała, ze względu na jej anaboliczne właściwości.

Dodano: 20.03.2017 Kategoria: Odżywianie, Suplementacja Czytaj więcej
Budujesz mięśnie? Nie zapominaj o białku i leucynie po treningu

Budujesz mięśnie? Nie zapominaj o białku i leucynie po treningu

Temat odżywiania okołotreningowego jest wśród stałych bywalców siłowni podejmowany bardzo często, na przykład na różnego rodzaju forach internetowych. Zarówno tam jak i w każdej szatni na siłowni można spotkać skrajnie różne teorie oraz praktyki, zwłaszcza w kontekście posiłku po zakończonej sesji z ciężarami.

Dodano: 20.03.2017 Kategoria: Suplementacja Czytaj więcej
Wpływ wieloskładnikowych suplementów diety na proces redukowania tkanki tłuszczowej

Wpływ wieloskładnikowych suplementów diety na proces redukowania tkanki tłuszczowej

Jak można  zaobserwować, w otaczającym nas środowisku z roku na rok rośnie współczynnik osób z nadwagą i otyłością. Jeszcze bardziej niepokojący jest fakt, że Polskie dzieci i młodzież należą pod względem nadmiernej masy ciała do europejskiej czołówki.

Kreatyna i jej rodzaje

Kreatyna i jej rodzaje

Kreatyna jest jednym z najpopularniejszych środków suplementacyjnych. Jednak przed decyzją o zakupie tego suplementu, warto zastanowić się nad tym, która z dostępnych na rynku form kreatyny najlepiej przysłuży się naszym celom oraz obalić popularne mity dotyczące tego środka.

Dodano: 03.03.2017 Kategoria: Suplementacja Czytaj więcej
Jak ustalić odpowiednią ilość białka w diecie?

Jak ustalić odpowiednią ilość białka w diecie?

Temat białka i jego ilości w diecie wzbudza zawsze wiele kontrowersji, zwłaszcza w kręgu osób blisko związanych z kulturystyką i fitnessem. Jednak nie na tej grupie ludzi chciałbym się dziś skupić. Artykuł ten ma posłużyć przeciętnej osobie, bez względu na jej wiek i płeć, która chodzi na siłownię lub wykonuje jakikolwiek inny rodzaj treningu i chciałaby odpowiednio zaplanować ilość białka w swojej diecie, a także prawidłowo rozdzielić ją na poszczególne posiłki.

Wpływ ładowania i długotrwałej suplementacji kreatyną na organizm

Wpływ ładowania i długotrwałej suplementacji kreatyną na organizm

Kreatyna, zaliczana do grupy pierwszej, czyli suplementów o potwierdzonym naukowo działaniu, zazwyczaj stosowana jest w celu rozwoju beztłuszczowej masy ciała i/lub podniesienia zdolności do wykonywania powtarzanych wysiłków o wysokiej intensywności.

Dodano: 20.02.2017 Kategoria: Suplementacja Czytaj więcej