Gotowany na parze filet z miruny z ryżem curry (560 kcal)

Gotowany na parze filet z miruny z ryżem curry (560 kcal)

Ryby jeść warto, bo są bardzo zdrowe. Rybie mięso zawiera znacznie większe ilości wartości odżywczych niż wieprzowina czy wołowina. Ponadto, białko pochodzące z ryb jest przez człowieka łatwiej przyswajane.

Składniki:

  1. świeży filet z miruny (około 300 gram),
  2. litr bulionu,
  3. woreczek ryżu,
  4. sałata lodowa,
  5. dwa pomidory,
  6. przyprawy: sól, pieprz, curry, przyprawa do ryb.

Przygotowanie:

1. Do bulionu dodaj dwie łyżeczki curry i postaw na ogniu. W chwili, gdy bulion zacznie się gotować, zmniejsz ognień i wrzuć torebkę ryżu. Gotuj przez 20 minut, aż ryż będzie miękki. W międzyczasie, umyj filet i osusz go. Przypraw według uznania i gotuj w parowarze około 10 minut (jeżeli użyłeś mrożoną rybę, gotuj 25 minut). Zamiast wody, wlej do urządzenia bulion, dzięki czemu ryba będzie krucha i soczysta.

Uwaga! Jeżeli nie posiadasz parowaru, możesz użyć zwykłego garnka, metalowego sitka (koszyczka) i pokrywki.

2. Sałatę umyj i porozrywaj ją rękoma. Pomidory pokrój i przypraw solą i pieprzem.

3. Ugotowany ryż wyjmij z torebki i ułóż na talerzu wraz z filetem, pomidorami i sałatą.

 

Wartości odżywcze:

węglowodany: 82 g,
białka: 59 g,
tłuszcze: 27 g.

Energetyczność: 560 kcal.

Smacznego! :)

miruna

 

Sprawdź inne przepisy!


Może zechcesz upichcić coś jeszcze?

Cucumber soup in bowl on color wooden table background

Obiad – Kurczak curry z ryżem i czerwoną papryką (400 kcal)

Kolacja – Lekki krem z cukini (300kcal)

Śniadanie – Owsianka z malinami (320 kcal)

Makaron penne w pomidorach i bazylii (400 kcal)

Bananowe naleśniki z mąki owsianej (480 kcal)

Domowe nuggetsy (298 kcal)

Redakcja
Wirtualne Centrum Treningowe to miejsce, na łamach którego swoją wiedzę i doświadczenie przekazują zebrani przez nas eksperci - licencjonowani trenerzy personalni, dietetycy, fizjoterapeuci.

Komentarze facebook

Dodano: 12.12.2016
Fit Menu, Fit Pulse, Przepisy