Duszony kurczak z ryżem i zielonym groszkiem (900 kcal)

Duszony kurczak z ryżem i zielonym groszkiem (900 kcal)

Zielony groszek to prawdziwa bomba zdrowotna. W tych zielonych kuleczkach znajdziemy witaminy A, C, E, K, B1, B2, B3, B6, kwas foliowy, a do tego wapń, magnez, żelazo, sód, fosfor oraz fosfor!

Składniki:

> filet z kurczaka (150 g),

> woreczek ryżu basmanti,

> 50 gram groszku zielonego,

> 100 g jogurtu naturalnego 1,5%,

> 1 łyżka stołowa mąki,

> 2 łyżki stołowe oliwy z oliwek (lub oleju kokosowego),

> sól, pieprz, koperek.

Przygotowanie: 

Do gotującej się i osolonej wody wrzuć na 20 minut torebkę ryżu. Następnie fileta z kurczaka opłucz, wysusz, pokrój w kostkę i wrzuć do głębokiej miski. Dodaj przyprawy, oliwę z oliwek i wszystko dokładnie wymieszaj. Rozgrzej lekko patelnię, dodaj łyżkę oliwy z oliwek, wrzuć pokrojonego kurczaka i smaż przez około 5 minut. Do miseczki wlej jogurt naturalny, 2 łyżki stołowe ciepłej wody oraz dwie płaskie łyżeczki mąki. Wymieszaj wszystko dokładnie do jednolitej konsystencji. Gdy filet się już usmaży, wlej na patelnię zawartość miseczki, dodaj groszek i koperek. Zamieszaj wszystko i duś pod przykryciem, aż sos zgęstnieje. Ryż wyłóż na talerz i polej go zawartością patelni.

Wartości odżywcze:

> Węglowodany: 98 g,

> Białko: 50 g,

> Tłuszcz:27 g.

Energetyczność: 850 kcal

Smacznego! :)

kurczak z groszkiem

Źródło: justatastebykellyann.com

 
Sprawdź inne przepisy!


Może zechcesz upichcić coś jeszcze?

Cucumber soup in bowl on color wooden table background

Gotowany na parze filet z miruny z ryżem curry (560 kcal)

Bananowe naleśniki z mąki owsianej (480 kcal)

Makaron penne w pomidorach i bazylii (400 kcal)

Obiad – Kurczak curry z ryżem i czerwoną papryką (400 kcal)

Kolacja – Lekki krem z cukini (300kcal)

Domowe nuggetsy (298 kcal)

Redakcja
Wirtualne Centrum Treningowe to miejsce, na łamach którego swoją wiedzę i doświadczenie przekazują zebrani przez nas eksperci - licencjonowani trenerzy personalni, dietetycy, fizjoterapeuci.

Komentarze facebook

Dodano: 14.03.2017
Fit Menu, Fit Pulse, Przepisy