7 przekąsek, które kupisz na mieście i nie zrujnujesz sylwetki

7 przekąsek, które kupisz na mieście i nie zrujnujesz sylwetki

Odpowiednie odżywianie to niemałe wyzwanie dla osób zapracowanych. Z jednej strony brak czasu i jedzenie na szybko tego, co akurat znajdzie się pod ręką, lub brak spożywania jakiegokolwiek posiłku, a z drugiej niechęć do przygotowywania posiłków w domu. Bardzo często można spotkać się z sytuacją, kiedy posiłek zamówiony na mieście wyglada na pierwszy rzut oka zdrowo, jednak po głębszej analizie okazuje się, że wcale taki nie jest.

Dodatkowo okazuje się, że rozbieżność miedzy tym, co jest zdrowe według przeciętnego Polaka, a tym co za zdrowe uznają dietetycy, jest całkiem spora. Nawet wśród osób, które przykładają wagę do sposobu odżywiania, stawiają na produkty wysokiej jakości i planują wcześniej swoje posiłki zdążają się niespodziewane sytuacje, kiedy trzeba coś zjeść, a nie posiada się przygotowanego posiłku. Co wtedy zrobić? Czy jesteśmy w stanie kupić coś wartościowego w pierwszym lepszym sklepie? Jak najbardziej tak! Propozycje zdrowych przekąsek znajdziecie na poniższej liście:

  1. Orzechy włoskie – jedne z lepszych produktów, jakie można dostać praktycznie w każdym sklepie spożywczym. Są doskonałym źródłem kwasów omega 3, których brakuje w diecie większości Polaków. Niewątpliwym plusem jest łatwość przechowywania, dzięki czemu zakupione opakowanie można trzymać w torbie nawet po otwarciu.
  2. Baton z suszonych owoców – przyjęło się, że batony są niezdrowe, dostarczają dużych ilości cukru lub jego pochodnych. Faktyczne, popularne batoniki można porównać do ładnie zapakowanego cukru, jednak w przypadku batonów zrobionych z suszonych owoców sprawa wygląda nieco inaczej. Najlepsze firmy do produkcji używają wyłącznie świeżych i suszonych owoców, a także orzechów, pestek i nasion. Słodyczy zazwyczaj nadają daktyle, a sam batonik nie zawiera dodatku cukru i jest źródłem błonnika. Podobnie jak w przypadku orzechów, baton łatwo zmieścisz w torbie.
  3. Smoothie owocowe – gęsty napój ze zmiksowanych owoców, który podawany w niskiej temperaturze może stanowić doskonałą, orzeźwiającą przekąskę w gorące dni. Z powodu braku obróbki termicznej otrzymujemy praktycznie taką samą zawartości witamin i składników mineralnych jak przy spożyciu całego owocu. Zrobione w domu można przenosić w zamkniętej butelce w torbie, jednak na mieście dostaniemy je w coraz to większej ilości lokalizacji.
  4. Kefir – jednej z bardziej niedocenianych produktów. Jest źródłem bezcennych bakterii wspierających pracę naszego układu pokarmowego. Może stanowić orzeźwienie, nawadnia oraz jest dobrym źródłem białka.
  5. Orzechy brazylijskie – podobnie jak w przypadku orzechów włoskich, doskonała przekąska w biegu. Źródło białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, minerałów. Jedno z podstawowych źródeł selenu w diecie, który jest antyoksydantem wspomagającym walkę organizmu z wolnymi rodnikami. Łatwe do przechowywania w torbie, dzięki czemu zawsze można mieć je pod ręką.
  6. Mleko czekoladowe Super Body – mleko czekoladowe to jeden z ulubionych napojów sportowców, zwłaszcza tych trenujących dyscypliny wytrzymałościowe. Doskonale nawadnia organizm, jest źródłem niezbędnego do regeneracji uszkodzonych włókien mięśniowych białka oraz cukru, który odbudowuje zapasy glikogenu mięśniowego. Jednak nie każde mleko będzie dobre jako przekąska poza okresem okołotreningowym. Tutaj z pomocą przychodzi mleko czekoladowe Super Body, które zawiera 20 g białka na porcję, czyli dokładnie tyle, ile potrzeba, aby zmaksymalizować proces syntezy nowych białek mięśniowych. Dodatkowo w mleku tym zawartość laktozy (cukru mlecznego, z którego trawieniem ma problem wiele osób) została obniżona o 80%. W celu nadana słodkiego smaku użyto stewii, co pokazuje, że producent pomyślał o wszystkim. Niewątpliwa zaletą jest brak konieczności przechowywania w lodówce, co umożliwia przechowywanie nieotwartego produktu w torbie, minusem jest wciąż mała dostępność w sklepach.
  7. Owoce sezonowe – pomimo złej prasy owoców, jak najbardziej zachęcam wszystkich do wykorzystania ich jako formy przekąski dostępnej w każdym sklepie spożywczym. Latem najlepszym rozwiązaniem będą owoce sezonowe, takie jak: truskawki, maliny, jagody, porzeczki, które nie tylko charakteryzują się bogactwem witamin i składników mineralnych, ale również zawierają niewielkie ilości węglowodanów. Dzięki temu nawet w przypadku spożycia sporej porcji, nie dostarczymy do organizmu dużej ilości kalorii.

Prawdopodobnie propozycji zdrowych przekąsek może być więcej, jednak powyżej znajdują się te, które nie wymagają od nas żadnego przygotowania. Niezależnie więc od sytuacji i miejsca, w jakim się znaleźliście, wiecie już, że zawsze macie możliwość wyboru lepszego, bardziej wartościowego posiłku, dzięki któremu zaspokoicie apetyt jednocześnie nie rujnując swojej sylwetki. Oczywiście wielkość porcji jak zawsze należy dopasować do swoich potrzeb energetycznych, tak aby przekąska pozostała przekąska, a nie całkiem sporym posiłkiem. Jak zawsze zachęcam do planowania swoich posiłków na kolejny dzień z wyprzedzeniem, dzięki czemu ograniczy się ilość przypadkowego podjadania, co pozytywnie wpłynie nie tylko na sylwetkę, ale również na budżet.

smoothie truskawkowe, zdrowa przekąska

Przeczytaj inne teksty z działu ODŻYWIANIE.


Beautiful girl eating fresh watermelonMogą zainteresować Cię także:

4 rzeczy, których nie powinniście robić, kiedy pozbywacie się cukru z diety

Garść pomysłów na zdrowe śniadanie

15 zasad zdrowego odżywiania

Zdrowe bomby kaloryczne

Tłuszcze w diecie – niezbędne dla zdrowia i dobrej formy!

Mateusz Gawełczyk
Absolwent Uniwersytetu Medycznego, współzałożyciel PTDS, szkoleniowiec.

Komentarze facebook

Dodano: 29.09.2016
Zdrowe żywienie