Zdrowe bomby kaloryczne

Zdrowe bomby kaloryczne

Czy istnieją zdrowe „bomby” kaloryczne? Ku uciesze tłumów śmiało mówię „TAK”!!! Dozwolone są dla każdego i wręcz należy wpisać je do swojej diety! 

1) Orzechy – źródło witamin – A, z grupy B, E, mikroelementów- wapnia, fosforu, magnezu oraz białka. Doskonałe na bezsenność, dla osób pracujących umysłowo, poprawiają metabolizm i korzystnie wpływają na przeciwdziałanie chorobom sercowo-naczyniowym. Należy pamiętać, że są wysokoenergetyczne, bo w 100g znajduje się ok. 600 kcal.

2) Gorzka czekolada (min 70-80% kakao) – źródło magnezu, potasu, żelaza, cynku, miedzi. Zażywa się ją podczas nauki, pracy umysłowej – poprawia koncentrację i pracę mózgu.

3) Ryby morskie – źródło kwasów omega 3, witamin- D, E, z grupy B oraz mikroskładników- selenu, magnezu, potasu, cynku i manganu. Kwasy omega 3 działają przeciwalergicznie, przeciwzakrzepowo, przeciwmiażdżycowo oraz hamują rozwój cukrzycy typu II.

4) Awokado – najbardziej kaloryczny owoc, 160 kcal w 100 gramach. Jest bogatym źródłem witaminy A, B, C, E, K. Zawiera dużo błonnika, który utrzymuje prawidłowe działania układu pokarmowego. Dedykowany głównie dla kobiet, poprzez działanie upiększające- nawilża skórę, pobudza syntezę kolagenu i wspaniale działa na zniszczone włosy.

5) Żółtka jaj – posiadają one aż o ½ protein więcej niż białka jaj! Są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów.

hazelnuts-73940_1280

Przeczytaj inne teksty z działu ODŻYWIANIE.


fitness-756285_1280Mogą zainteresować Cię także:

Bardzo OWOCny artykuł (dla twojego organizmu)

Cała prawda o błonniku

Ta wspaniała witamina D

Dieta Paleo – zasady, wady i zalety

Głodówka – jeden z grzechów głównych niemądrego odchudzania

Karolina Łowczak
Pasjonatka zdrowego i nieszablonowego gotowania.

Komentarze facebook

Dodano: 26.09.2015
Odżywianie, Zdrowe żywienie