Ta wspaniała witamina D

Ta wspaniała witamina D

Każdy z nas lubi ułatwiać sobie życie. Im więcej mamy profitów z jednej rzeczy, tym bardziej nas ona cieszy. Z witaminą D jest dokładnie tak samo. Jedna witamina – mnóstwo zastosowań. Kto by tak nie chciał?!

Po pierwsze- źródła witaminy D są bardzo przystępne. Znajdziemy ją w:;
a) produktach mlecznych (mleko, twarogi, jagurty);
b) jajkach;
c) tłuszczach rybnych (łosoś, dorsz, makrela, tuńczyk);
d) ponadto produkcję witaminy D wspomagają promienie słoneczne.

Po drugie – pomaga w pracy mózgu. Dzięki niej lepiej przetwarzasz informacje i odbierasz sygnały poznawsze.

Po trzecie – wspomaga odchudzanie! Odpowiada za procesy metaboliczne i przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Jednocześnie u osób otyłych, zwiększa strukturę i jakość kości, co chroni przez chorobą zwyrodnieniową stawów.

Po czwarte – polecana dla kobiet w okresie menopauzy! W połączeniu z suplementacją wapnia poprawiają jakość snu i zasypianie, wpływają na lepsze samopoczucie, zmniejszają  negatywne zmiany emocjonalne, wywołane okresem menopauzy po 50. roku życia.

Po piąte – zalecana dla palaczy! Badania wykazały, że suplementacja bogata w witaminę D poprawia pracę płuc i zmiejsza ryzyko chorób spowodowanych paleniem. Zmniejsza kaszel oraz uczucie duszności aż do 40%! Niedobór witaminy zaostrza ryzyko wystąpienia tych objawów.

Po szóste – zmiejsza ryzyko zachorowania na raka piersi aż o 90%, a wszystkich nowotworów o prawie 80%! Witamina D jest nazywana wrogiem nowotworów. Przy niedoborze witaminy D struktura komórkowa może się rozpaść i nastepuje dzielenie się komórek. Jeśli działanie to następuje w dużej ilości, istnieje prawdopodobieństwo pojawienia się nowotworów.

Po siódme – witamina D = zdrowe kości i zęby! Niedobór witaminy D powoduje wydzielanie się parathormonu, który odpowiada za nieprawidłowe wchłanianie fosforu oraz wapnia. W konsekwencji, kości są źle zmineralizowane i pojawia się ryzyko zachorowań na choroby układu kostnego, takie jak: osteoporoza, krzywica czy osteopenia (wczesne stadium osteoporozy).

WAŻNE: Pamiętaj – najpierw naturalne źródła, a potem suplementacja. Po stałym stosowaniu tabletek, organizm przyzwyczai się do witamin podawanych „na talerzu” i, w przyszłości, będziesz miał problem z naturalnym ich przyswajaniem.

food-712665_1280

Przeczytaj inne teksty z działu ODŻYWIANIE.


fitness, sport, exercising and diet concept - smiling young woman and personal trainer with clipboard writing exercise plan in gym

Mogą zainteresować Cię także:

Dlaczego cukier uzależnia?

Tłuszcze w diecie – niezbędne dla zdrowia i dobrej formy!

Czym zastąpić cukier? Sprawdzone sposoby na naturalną słodycz

Bardzo OWOCny artykuł (dla twojego organizmu)

Cała prawda o błonniku

 

Karolina Łowczak
Pasjonatka zdrowego i nieszablonowego gotowania.

Komentarze facebook

Dodano: 02.09.2016
Odżywianie, Zdrowe żywienie