South Beach – dieta bez liczenia kalorii?

South Beach – dieta bez liczenia kalorii?

Dieta South Beach jest jedną z tych diet, które nie wiążą się z restrykcjami i wyrzeczeniami. Nie jest to kuracja polegająca na liczeniu kalorii, czy radykalnym ograniczaniu jednego z makroelementów. Jest to kuracja, która według autora, Arthura Agastona, powinna być sposobem odżywiania na całe życie.

Autor tej kuracji jest kardiologiem, który poszukiwał odpowiedniego i skutecznego planu żywieniowego dla swoich pacjentów. Opracował metodę, która nie tylko pozwala wyregulować poziom cholesterolu oraz insuliny, ale także umożliwia redukcję wagi.

Dieta South Beach – założenia

Agatson oparł swoją kurację o założenie, że spożywanie węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym oraz dobrych tłuszczy wielonienasyconych i jednonienasyconych umożliwia redukcję wagi. Autor diety winą za tycie obarczył węglowodany, zwłaszcza proste, które znajdują się w jasnym pieczywie, słodyczach, słodkich napojach i przekąskach. Według Agatsona produkty te podczas przygotowywania i obróbki termicznej tracą wszystkie swe dobre właściwości odżywcze.Współczesne modyfikacje genetyczne, konserwanty, sztuczne barwniki czy substancje słodzące działają niekorzystnie i powodują wiele chorób cywilizacyjnych. Agatson zauważył, że po redukcji węglowodanów, produkcja insuliny normuje się, a co za tym idzie, reguluje się gospodarka tłuszczowa. W South Beach najważniejszy jest indeks glikemiczny.

Co jeść na diecie South Beach?

Podczas tej kuracji zaleca się spożywanie tłuszczy jednonienasyconych i wielonienasyconych, a także białko zwierzęce. Należy odstawić produkty o obniżonej zawartości tłuszczu (jogurty czy masło typu light), pieczywo i wypieki pszenne, słodkie napoje i dania oraz przekąski z wysoką zawartością węglowodanów. Dieta South Beach składa się z trzech etapów. Pierwszy z nich jest najbardziej rygorystyczny i trwa dwa tygodnie. W tym czasie, można jeść jedynie wołowinę, jaja, drób, warzywa, ryby i nabiał niskotłuszczowy. W ciągu dnia, należy spożywać 6 posiłków, co ma zapobiegać pojawieniu się uczucia głodu Podczas tej fazy redukcja wagi może sięgać aż do 6 kilogramów. Druga część diety to okres włączania do jadłospisu dobrych cukrów o niskim indeksie glikemicznym. Ta faza powinna trwać aż do czasu osiągnięcia zaplanowanej wagi. Trzeci etap to okres stabilizacji wagi. W tym okresie należy spożywać 4 posiłki dziennie, które oparte będą w dobre tłuszcze i niskowęglowodanowe produkty. W razie jakiś odstępstw od diety, zawsze na jeden lub dwa dni można powrócić do 1 lub 2 etapu.

Dla kogo przeznaczona jest dieta South Beach?

Nie ma konkretnych przeciwwskazań do zastosowanie tej kuracji. Należy jednak wiedzieć, że nagłe zredukowanie węglowodanów może skutkować pogorszonym samopoczuciem, osłabieniem i zmęczeniem. Ponadto, jako że South Beach wyklucza spożywanie nabiału, może nastąpić znaczne obniżenie poziomu wapnia, a co za tym idzie, mogą pojawić się problemy o charakterze neurologicznym i odwapnienie kości.

Dieta South Beach a aktywność fizyczna

Na temat sportu podczas stosowania South Beach nie ma żadnych wzmianek. Wiadomo, jednak, że regularna aktywność sportowa umożliwia szybszą i efektywniejszą redukcję wagi.

Woman from back showing how much weight she lost, isolated on white

Przeczytaj inne teksty z działu ODŻYWIANIE.


11113953_1641852022765687_6699450933670421208_oMogą zainteresować Cię także:

Dieta DASH – najbardziej racjonalna i skuteczna z diet?

Dieta RAW FOOD lekiem na całe zło?

Dieta kapuściana – jedz do syta i chudnij?

Dieta jajeczna – czy warto?

Dieta Paleo – ciekawa moda żywieniowa

Redakcja
Wirtualne Centrum Treningowe to miejsce, na łamach którego swoją wiedzę i doświadczenie przekazują zebrani przez nas eksperci - licencjonowani trenerzy personalni, dietetycy, fizjoterapeuci.

Komentarze facebook

Dodano: 02.01.2017
Katalog diet, Odżywianie