Jak schudnąć bez wyrzeczeń?

Jak schudnąć bez wyrzeczeń?

Chcesz zrzucić kilka zbędnych kilogramów? Nie chcesz rezygnować z wszystkich ulubionych produktów? Pragniesz zobaczyć w miarę szybkie efekty? Jest to możliwe! Wystarczy zmienić kilka nawyków żywieniowych, wyrzucić z diety kilka produktów i uwzględnić kilka istotnych zasad codziennego odżywiania.

Pierwszym krokiem musi być zredukowanie tłuszczów. Postaraj się wyrzucić z diety lub jak najbardziej zminimalizować spożywanie tych nasyconych, do których należą: masło, margaryny (twarde), tłuste kawałki mięsa, pizze, hamburgery i wszystko to, co jest smażone na tłuszczach nasyconych. Zamień je na olej (najlepiej rzepakowy) i oliwę z oliwek. Wybieraj chude mięsa i drób – przyrządzaj je na parze, w piekarniku lub na ruszcie.

Śniadanie. Niech ten wyraz zagości na stałe w Twoim życiu. Bez niego ani rusz po zdrową, piękną sylwetkę. Zacznij dzień od pożywnego posiłku, bogatego w węglowodany i białka. Najlepiej zjeść je od razu po przebudzeniu, aby organizm zaopatrzony był w „paliwo” i pełny sił do działania.

Bądź rozważny w planowaniu posiłków. Nie zmniejszaj ilości jedzonych posiłków, tylko ich proporcje. Z reguły na wieczór jemy za dużo węglowodanów (pieczywo, makarony, ziemniaki), których nie jesteśmy w stanie do końca spalić. Zastap je owocami, warzywami lub nabiałem (chudy twaróg). Zamiast na obiad zjeść 100g (suchej masy) makaronu – zjedz 50 g, ale dodaj więcej warzyw. Dzięki temu nie zjesz mniej i się najesz, a liczba dostarczonej energii będzie niższa.

Nie żałuj sobie przypraw, ale zrezygnuj z soli. Sól zatrzymuje wodę w organizmie oraz zwiększa ryzyko zachorowań na miażdżycę i nadciśnienie tętnicze. Powinieneś zastąpić ją innymi przyprawami, takimi jak: chili, czarny pieprz, czerwona papryka – przyspieszają one metabolizm, a co za tym idzie – wspomagają odchudzanie

Ogranicz prędkość… w jedzeniu oczywiście:) Z badań wynika, że jedząc wolno i na siedząco zjemy o ok 15% mniej niż w pośpiechu. Mózg musi mieć trochę czasu na odebranie sygnałów, że jesteś już najedzony.

Staraj się przyrządzać posiłki samodzielnie. Jeśli pracujesz lub spędzasz większą część dnia poza domem, zrób sobie drugie śniadanie czy obiad w domu. I tu znowu można przywołać badania, w których zostalo udowodnione, że ludzie jedzący w restauracjach dostarczają do 300 kcal więcej niż ci, którzy gotują sami. Poza tym będziesz świadomy tego, co jesz.

Pilnuj przekąsek. Zamiast kupić batona w sklepie po drodze,  kup jakiś owoc albo warzywo. Są niskokaloryczne i zawierają błonnik, co pozwoli na uczucie sytości oraz niedodawanie do organizmu zbędnej energii (kcal).

Ostatnim krokiem jest organiczenie alkoholu – do minimum! Lampka czerwonego wina do obiadu jest wskazana. Ale nic więcej. Napoje procentowe są bardzo kaloryczne. Kiedy je pijemy, mamy ochotę na jedzenie. Zazwyczaj gdzieś obok na stole znajdziemy słodkie i słone przekąski, które całkowicie zrujnują to, co już osiągnęliśmy.

Te proste zasady pozwolą na zrzucenie zbędnych kilogramów w zdrowym tempie. Powodzenia!

.

Przeczytaj inne teksty z działu ODCHUDZANIE.


ortaggiMogą zainteresować Cię także:

Dowiedz się, ile energii potrzebuje twój organizm!

Co jest najważniejsze podczas zrzucania tkanki tłuszczowej?

Domowy trening na spalanie tłuszczu dla początkujących

Jak schudnąć bez wyrzeczeń?

Głodówka – jeden z grzechów głównych niemądrego odchudzania

 

Karolina Łowczak
Pasjonatka zdrowego i nieszablonowego gotowania.

Komentarze facebook

Dodano: 02.10.2015
Odchudzanie, Odżywianie