Głodówka – jeden z grzechów głównych niemądrego odchudzania

Głodówka – jeden z grzechów głównych niemądrego odchudzania

Każdy w swoim życiu słyszał o diecie”głodówkowej”. Polega ona na jedzeniu bardzo małej ilości pokarmu, która nie dostarcza wystarczającej ilości kalorii naszemu organizmowi. Co gorsza, przeważnie nie zawiera zestawu wszystkich potrzebnych naszemu ciału składników mineralnych. Dlaczego głodówki są niebezpieczne?

Konsekwencją owej diety jest przede wszystkim szybki spadek masy ciała i brak sił na funkcjonowanie w ciągu dnia. Owszem, schudniesz, ale, jak sam już pewnie sprawdziłeś, twoja masa ciała tak jak szybko zmalała, tak po skończeniu tej „cudownej” diety – wzrośnie.

Na dzień dzisiajeszy wiemy, że przyrost masy naszego ciała jest spowodowany dostarczaniem zbyt dużej ilości pokarmu. Jednak nie tylko. Kilogramy mogą podskoczyć do góry, kiedy jemy to, czego nie powinniśmy, oraz kiedy nie spożtwamy określonych składników, które muszą się znaleźć w codziennej diecie.

Drastyczne obcinanie ilości posiłków w naszym jadłospisie przyczynia się do negatywnych, i tylko negatywnych skutków! W naszym ogranizmie zaświeci się czerwona lampka, pojawi się totalny chaos, z którym będzie sobie musiał poradzić. Nasze ciało zacznie gromadzić każde pożywenie i upychać je, gdzie się tylko da. Jest to działanie czysto obronne, które polega na odkładaniu zapasów, w obawie, że nie dostanie ich w odpowiedniej ilości i czasie. Podobnie jak z paliwem – jeśli go nie ma, samochód nie pojedzie. Konsekwencją głodówek jest spowolnienie metabolizmu organizmu. To właśnie odpowiedni jadłospis jest odpowiedzialny za prawidłowe czynności przemiany materii. Podczas odpowiedniej diety i regularnych posiłków metabolizm pracuje na wysokich obrotach i potrafi spalić dziennie nawet o 200 kcal więcej!

Dieta o bardzo niskiej kaloryczności obniża temperaturę naszego ciała, dlatego gwarantowane jest poczucie chłodu i zimna, nawet wtedy, kiedy na zewnątrz jest ciepło. Ogranizm zostawia sobie energię, czyli dostarczone kalorie, „na później”.

Kiedy zakończymy naszą „cudowną” głodówkę, nawet przy dużym wysiłku fizycznym organizm spali mniej niż powinien. System obronny cały czas będzie robił zapasy. Nawet niewielka ilość pożywienia przysporzy wiele kłopotów w ich spalaniu! W konsekwencji niewykorzystana energia odłoży się w komórkach tłuszczowych, masa ciała znacznie wzrośnie i pojawi się, wszystkim znany, efekt jo-jo.

Dlatego nigdy nie idź na skróty. Jedz mądrze–> 5 posiłków, 2-3h przerwy między nimi i pamiętaj o śniadaniu!

dieta

Przeczytaj inne teksty z działu ODCHUDZANIE.


Kobieta, pompki, treningMogą zainteresować Cię także:

Co jest najważniejsze podczas zrzucania tkanki tłuszczowej?

Dowiedz się, ile energii potrzebuje twój organizm!

Domowy trening na spalanie tłuszczu dla początkujących

Jak schudnąć bez wyrzeczeń?

Przyprawy podkręcające smak i metabolizm

 

Karolina Łowczak
Pasjonatka zdrowego i nieszablonowego gotowania.

Komentarze facebook