Garść pomysłów na zdrowe śniadanie

Garść pomysłów na zdrowe śniadanie

Śniadanie to bardzo ważny posiłek. Jemy je przed szkołą, uczelnią, pracą czy wyjściem na trening. Pamiętaj, że powinno zostać spożyte niedługo po przebudzeniu (badania wykazują, że winno stanowić ok 25% Twojego dziennego zapotrzebowania na kalorie). Często nie mamy czasu na stworzenie czegoś zdrowego. Chciałabym zapropować Wam kilka alternatyw porannego posiłku, który można przygotować w kilka minut.

Śniadanie powinno zawierać produkty zawierające bogate źródło: enegrii (płatki owsiane, otręby owsiane, płatki orkiszowe), białka (jajka, serek wiejski lekki, twaróg chudy, jagurt naturalny), tłuszczów (orzechy, masło orzechowe bez soli i cukru, awokado, pestki słonecznika i dynii), węglowodanów (warzywa, owoce, miód, syrop klonowy, pieczywo pełnoziarniste, płatki zbożowe).

Kilka pomysłów na zdrowe śniadanie:

  1. Dwie kromki chleba razowego lub żytniego + biały twarożek + dodatki wedle upodobań: rzodkiewka, sałata, ogórek, papryka, pomidor, kiełki lucerny czy brokułów.
  2. Musli- zrób je sama! Płatki owsiane + mleko lub woda + orzechy + owoce (truskawki, borówki, jagody) + pestki dyni czy słonecznika.
  3. Kromka chleba razowego lub żytniego + jajecznica + posiekana papryka + kawałki pomidora + szczypiorek + zioła.
  4. Owocowy omlet: 2 jajka + 2 łyżki mąki pełnoziarnistej + szczypta proszu do pieczenia + szczypta soli + ulubione owoce.
  5. Musli „na sucho”: szklanka jugurtu naturalnego + owoce (truskawki, maliny, borówki) + żurawina + pestki słonecznika lub dyni.
  6. Owsianka z malinami, przepis znajdziesz TUTAJ.

Top view. Strawberries, blueberries, bananas and breakfast cereal in yogurt on a wooden rustic table with copy space

Tak naprawdę tych kombinacji jest niezliczona liczba. Możesz dowonie mieszać ze sobą składniki wedle upodobań. Staraj się jeść urozmaicone posiłki, dodawaj jak najwięcej składników i unikaj monotonii.

Perełką wśród powyższych posiłków są PŁATKI OWSIANE. Są bardzo tanie, 500g kosztuje około dwóch złotych, a zawierają mnóstwo składników odżywczych. Pozostawia uczucie sytości i siły do działania na cały poranek. Badania wykazały, że zapobiegają chorom serca, nadciśnieniu i stabilizują poziom cukru we krwi. Gotuj je z niewielką ilością wody lub mleka przez około 5 minut, dorzucając pod koniec różne dodatki.

CO PIĆ DO ŚNIADANIA?
Rano najlepiej wypij zieloną herbatę lub sok ze świeżych warzyw i owoców, które są kolejnym źródłem energii, składników odżywczych oraz mają działanie oczyszczające.

Przeczytaj inne teksty z działu ODŻYWIANIE.


Poznaj tajniki zdrowego odżywiania:

15 zasad zdrowego odżywiania

Bardzo OWOCny artykuł 

Cała prawda o błonniku

Zdrowe bomby kaloryczne

Ta wspaniała witamina D

Białko w zbilansowanej diecie

Karolina Łowczak
Pasjonatka zdrowego i nieszablonowego gotowania.

Komentarze facebook

Dodano: 14.03.2017
Odżywianie, Zdrowe żywienie