Dieta kopenhaska – szybka redukcja wagi

Dieta kopenhaska – szybka redukcja wagi

Dieta kopenhaska to jedna z najbardziej popularnych kuracji odchudzających. Nastawiona jest ona na szybką redukcję wagi, więc ma ona wielu zwolenników. Z drugiej strony jest to bardzo restrykcyjna metoda, więc grono jej przeciwników, zwłaszcza w środowisku medycznym, również jest szerokie.

 

Dieta kopenhaska – założenia

Metoda ta opiera się na bardzo rygorystycznym planie żywieniowym rozłożonym na okres 13 dni. W tym czasie można spożywać jedynie 3 posiłki dziennie: śniadanie, lunch i obiad. Entuzjaści tej diety, twierdzą, że w ten sposób w tak krótkim czasie można stracić nawet i do kilkunastu kilogramów. Ponadto kuracja ta ma również umożliwić regulację procesów metabolicznych oraz pomóc w zerwaniu ze złymi nawykami żywieniowymi.  Istotne są tu godziny spożywania posiłków: śniadanie, które należy zjeść rano, następnie przed godziną 14 lunch, a obiad przed 18.

 

Co jeść na diecie kopenhaskiej?

Podstawowymi składnikami diety są: chude mięso, warzywa i jaja. W trakcie kuracji zaleca się picie dużej ilości kawy oraz zielonej herbaty. Posiłki powinny być tak zestawione, aby nie przekroczyły łącznie 900 kalorii, bo taka jest maksymalna dopuszczalna ilości w diecie kopenhaskiej. Dodatkowo, dietetycy zalecają, aby podczas stosowania tej metody, całkowicie wyeliminować sól. Początki diety mogą wiązać się z bólami głowy, osłabieniem i gorszym samopoczuciem, jednak w miarę upływu czasu te objawy powinny ustąpić. Jako że dieta kopenhaska dość mocno ogranicza ilość produktów, które można jeść, w trakcie jej spożywania należy przyjmować witaminy i minerały.

 

Dla kogo odpowiednia jest dieta kopenhaska?

Dieta kopenhaska nie jest metodą dla każdego ze względu na liczne wyrzeczenia, jakie się z nią wiążą. Osoba, która planuje przejść na tę kurację, powinna charakteryzować się dobrym zdrowiem. Jakiekolwiek dolegliwości zdrowotne, ciąża czy karmienie piersią to czynniki, które powinny całkowicie wyeliminować chęć podjęcia tak restrykcyjnej kuracji. Przed rozpoczęciem diety należy skonsultować się z lekarzem. Kuracja ta skierowana jest do osób o silnej woli – tu nie ma miejsca na podjadanie między posiłkami czy urozmaicanie ich produktami, które nie są dozwolone.

Osoby pracujące fizycznie, które powinny dostarczać organizmowi odpowiedniej liczby kalorii w ciągu dnia, również powinny zrezygnować z diety kopenhaskiej. Kuracja ta przeznaczona jest jedynie dla młodych, szybko regenerujących się organizmów. Im człowiek jest starszy, tym gorzej radzi sobie z niedoborami wynikającymi ze stosowania różnych diet. Kolejnymi przeciwwskazaniami są: dolegliwości żołądkowe, nadciśnienie tętnicze czy regularne uprawianie sportu.

 

Dieta kopenhaska a aktywność fizyczna

Podczas stosowania diety kopenhaskiej nie należy podejmować aktywności fizycznej Już samo tak restrykcyjne odżywianie się jest bardzo wyczerpujące dla organizmu, a jeżeli jeszcze do tego doda się ćwiczenia, mogą pojawić się omdlenia i skrajne osłabienie.

 

Dieta kopenhaska – podsumowanie

Jak widać, dieta kopenhaska jest bardzo restrykcyjna i wiąże się z wieloma wyrzeczeniami. Przed jej podjęciem warto skonsultować się z lekarzem i przeanalizować wszystkie jej wady i zalety.

warzywa

 

 

Przeczytaj inne teksty z działu ODŻYWIANIE.


junge hbsche Frau beim Outdoor WorkoutMogą zainteresować Cię także:

Dieta Paleo – ciekawa moda żywieniowa

Dieta jajeczna – czy warto?

South Beach – dieta bez liczenia kalorii?

Dieta RAW FOOD lekiem na całe zło?

Dieta DASH – najbardziej racjonalna i skuteczna z diet?

 

Redakcja
Wirtualne Centrum Treningowe to miejsce, na łamach którego swoją wiedzę i doświadczenie przekazują zebrani przez nas eksperci - licencjonowani trenerzy personalni, dietetycy, fizjoterapeuci.

Komentarze facebook

Dodano: 07.01.2016
Katalog diet, Odżywianie