Dieta kapuściana – jedz do syta i chudnij?

Dieta kapuściana – jedz do syta i chudnij?

Diety odchudzające zazwyczaj kojarzą się z nieustannym uczuciem głodu, niewielkimi posiłkami i ciężkimi treningami. A może najadanie się do syta, kiedy tylko ma się na to ochotę, może skutkować gubieniem kilogramów?

 

Dieta kapuściana – założenia

Dieta kapuściana to oparta na warzywach i owocach kuracja odchudzająca. Jej założeniem jest szybka utrata nadwagi, bo ma ona umożliwić utratę do 5 kilogramów w ciągu tygodnia. Zwolennicy tej metody twierdzą, że jest ona zdrowa i dlatego można ją stosować przez wiele tygodni, aż do czasu osiągnięcia wymarzonej sylwetki.

 

Co jeść na diecie kapuścianej?

Dieta kapuściana to, według wielu specjalistów, bardzo skuteczna kuracja odchudzająca. Jej bazą jest ugotowana z kapusty, cebuli, selera naciowego, pomidorów i papryki zupa, którą można jeść w dowolnej ilości, kiedy tylko odczuwa się głód. Do diety należy wprowadzić dużo warzyw i owoców. Podczas kuracji należy całkowicie zrezygnować z tłuszczów zwierzęcych (a przede wszystkim z czerwonego mięsa), cukru, produktów z białej mąki, napojów gazowanych i alkoholu. Dopuszczalne jest spożywanie produktów zbożowych (np. płatki owsiane czy ciemne pieczywo) i chudego mięsa, ale w niewielkich ilościach i to dopiero od piątej doby kuracji. Podczas diety odchudzającej należy wypijać minimum 2 litry niegazowanej wody mineralnej w ciągu dnia.

Kuracja kapuściana ma być o tyle skuteczna, że oparta jest na produktach o wysokiej zawartości błonnika, który wypełniając nasz żołądek, dają uczucie sytości na długi czas. Lekarze i dietetycy zalecają stosowanie tej metody nie dłużej niż 7 dni. Po upływie tego czasu, należy wzbogacić swój jadłospis o wiele zdrowych produktów, przy jednoczesnym ograniczeniu liczby kalorii, tak aby ich liczba w ciągu dnia nie przekroczyła sumy 1800 w wypadku kobiet, a wypadku mężczyzn 2000.

 

Dieta kapuściana – plusy i minusy

W trakcie stosowania diety kapuścianej mogą pojawić się przejściowe bóle głowy i pogorszenie samopoczucia, ale są one chwilowe, a po ich ustąpieniu, pojawia się przypływ energii i dobry nastrój. Dodatkowo, metoda ta ma regulować pracę jelit, oczyszczać organizm z toksyn, działać moczopędnie, co przekłada się na spadek wagi. Lekarze i dietetycy alarmują jednak, że kuracja jest uboga w wapń, białko oraz witaminy rozpuszczalne w tłuszczach. Zaletą kuracji jest fakt, że kiedy tylko pojawi się uczucie głodu, można zjeść specjalnie przygotowaną zupę. Jest ona równie smaczna na zimno, więc można zabierać ją w słoikach do pracy czy na uczelnię. Niestety monotonność kuracji może działać niekorzystnie i sprawić, że szybko się ona nam znudzi.

 

Dla kogo odpowiednia jest dieta kapuściana?

Ze względu na ubogość diety w tłuszcze i wiele mikroskładników nie zaleca się jej osobom, które mają problemy ze zdrowiem, kobietom w ciąży, matkom karmiącym i młodzieży w okresie dorastania.

 

Dieta kapuściana a sport

Sport podczas stosowania diety kapuścianej jest wskazany. Regularna aktywność fizyczna umożliwi nam szybsze chudnięcie i wymodelowanie sylwetki.

 

Dieta kapuściana – podsumowanie

Dieta kapuściana ma być kolejną przełomową dietą, która umożliwia szybki proces chudnięcia bez efektu jojo. Stosowana przez kilka dni może być dobrą opcją na oczyszczenie organizmu, jednak jeżeli ma stać się wielotygodniową kuracją, należy skonsultować tę decyzję z lekarzem.

kapusta

Przeczytaj inne teksty z działu ODŻYWIANIE.


11113953_1641852022765687_6699450933670421208_oMogą zainteresować Cię także:

Dieta DASH – najbardziej racjonalna i skuteczna z diet?

Dieta RAW FOOD lekiem na całe zło?

South Beach – dieta bez liczenia kalorii?

Dieta jajeczna – czy warto?

Dieta kopenhaska – szybka redukcja wagi

 

Redakcja
Wirtualne Centrum Treningowe to miejsce, na łamach którego swoją wiedzę i doświadczenie przekazują zebrani przez nas eksperci - licencjonowani trenerzy personalni, dietetycy, fizjoterapeuci.

Komentarze facebook

Dodano: 09.01.2017
Katalog diet, Odżywianie