4 rzeczy, których nie powinniście robić, kiedy pozbywacie się cukru z diety

4 rzeczy, których nie powinniście robić, kiedy pozbywacie się cukru z diety

Coraz częściej mówi się głośno o negatywnych skutkach spożywania cukru, do których zaliczamy nadwagę, rozwój chorób (np. hipoglikemii, cukrzycy, bezsenności czy infekcji zębów i dziąseł) czy zły wpływ na samopoczucie. Problemy, jakie powoduje nadmierne spożycie słodkich białych kryształków, sprawiają, że wyeliminowanie ich z diety może być najlepszą przysługą, którą jesteś w stanie wyświadczyć swojemu organizmowi.

Ograniczenie spożywania cukru pomoże Ci zrzucić na wadze, poprawić ogólny stan organizmu, a przede wszystkim – zerwać z groźnym uzależnieniem, jakim niewątpliwie jest skłonność do niezdrowych łakoci. Jednak błędne zabranie się do tej batalii może utrudnić zadanie. Dlatego przedstawiamy Wam cztery rzeczy, których nie powinniście robić, kiedy pozbywacie się cukru z diety.

 

1. Rekompensowanie braku słodyczy owocami

Owoce są naprawdę świetne. Nie zamierzamy tego negować. Należy jednak pamiętać, by spożywać ich odpowiednie ilości. ponieważ są one źródłem fruktozy – cukru, którego nadmiar magazynowany jest w postaci tkanki tłuszczowej okalającej wątrobę. Nasz organizm jest w stanie przerobić jedynie 40 gram fruktozy dziennie (zawartość fruktozy w 100 gramach najpopularniejszych owoców znajdziesz TUTAJ).

Optymalne dzienne spożycie owoców powinno zamykać się w dwóch porcjach. Za porcję rozumiemy jeden owoc średniej wielkości (np. jabłko), miseczkę pokrojonych owoców (takich jak np. truskawki), szklankę soku lub pół garści suszonych owoców. Warto dobierać owoce o niskiej lub średniej zawartości fruktozy.

2. Nagłe wyeliminowanie cukrów bez przygotowania organizmu

Osoby przechodzące na dietę są często namawiane przez różne „autorytety” do natychmiastowego zaprzestania spożywania cukru. Do czego to prowadzi? Do rozdrażnienia, ospałości czy napadów głodu. A takich przecież efektów nie chcemy. O wiele lepiej stosować metodę małych kroków – pozwoli ona na pewien komfort psychiczny i nie spowoduje załamania skutkującego powrotem do dawnych nawyków żywieniowych.

3. Przeoczenie „ukrytych cukrów” w diecie

W produktach, które spożywamy, może być o wiele więcej cukru niż nam się wydaje. Może kryć się on dosłownie wszędzie (wystarczy przywołać przykład keczupu czy jogurtów owocowych). Jaka na to rada? Wybierajmy lepsze jakościowo produkty, dokładnie czytajmy skład i nie dajmy się nabrać takim określeniom jak: „słodzone sokiem z owoców” lub „z zawartością fruktozy”, ponieważ ich głównym celem jest zmylenie klientów.

4. Korzystanie z dietetycznych napojów gazowanych

Wbrew powszechnemu przekonaniu trudno uznać dietetyczne napoje gazowane za coś zdrowego. Według badań mają one negatywny wpływ na ciśnienie krwi, rozwój chorób serca czy nawet powodować problemy z płodnością. Chociaż przejście ze standardowych napojów gazowanych do tych z etykietką „dietetyczne” pozwala na wyeliminowanie z diety pokaźnych źródeł cukru, ich negatywny wpływ na organizm jest niezwykle istotny.

Walka z nadmiarem cukru w diecie to walka trudna i długotrwała. Z uwagi na fakt, że cukier jest powszechnie dostępny, a jego cena maleje, łatwo zgadnąć, że spożywamy go w coraz większych ilościach. Powoduje to wyższą tolerancję na słodki smak. Aby usatysfakcjonować nasz mózg, słodzimy coraz więcej i więcej. By wyeliminować z diety słodkie kryształki, musimy wytyczyć naszym kubkom smakowym nowe granice. Do dokonania potrzebujemy sporo rozwagi i samozaparcia. Ale warto.

eker

Przeczytaj inne teksty z działu ODŻYWIANIE.


Mogą zainteresować Cię również:


Woman sit with pink kettlebellBardzo OWOCny artykuł (dla Twojego organizmu)

Podkręć swój metabolizm podczas odchudzania

Jak schudnąć bez wyrzeczeń?

Co jest najważniejsze podczas zrzucania tkanki tłuszczowej?

Dlaczego cukier uzależnia?

Jak bezboleśnie pozbyć się cukru z diety? Podpowiadamy!

 

Redakcja
Wirtualne Centrum Treningowe to miejsce, na łamach którego swoją wiedzę i doświadczenie przekazują zebrani przez nas eksperci - licencjonowani trenerzy personalni, dietetycy, fizjoterapeuci.

Komentarze facebook

Dodano: 28.03.2017
Odżywianie, Zdrowe żywienie