Zmień swój styl życia na lepszy!

Zmień swój styl życia na lepszy!

Nie masz czasu na spędzanie połowy dnia w kuchni? Marzysz o zmianie swoich codziennych nawyków? Praca na kilka zmian, ciągłe wyjazdy w sprawach zawodowych, regularne jedzenie poza domem nie pozwalają Ci na spełnianie tych wszystkich punktów, o których piszą lifestylowe czasopisma? Głowa do góry! Nie musisz zmieniać całego życia i rezygnować z pracy i obowiązków. Wystarczy, że zastosujesz się do kilku wskazówek.

Problem numer 1: Brak czasu na przygotowywanie posiłków.

Rada: Zacznij planować to, co chcesz ugotować. Będziesz miał pod ręką wszystkie składniki. Przyrządzaj dania w większych ilościach – chłodź, zamrażaj.

Problem numer 2: Praca na kilka zmian. Spożywanie posiłków poza domem.

Rada: Nie kupuj w drodze do pracy wysokoprzetworzonych przekąsek. Poświęć kilka minut na przygotowanie kanapek, sałatki czy obiadu w domu. Zaopatrz się w plastikowe pojemniki na żywność. Jeśli już musisz zjeść na mieście, wybieraj dania niskoprzetworzone i o niskiej zawartości tłuszczu.

Problem numer 3: Zajadanie stresu.

Rada: Znajdź czas dla siebie, zacznij uprawiać jakiś sport. Może rozejrzyj się czy w pobliżu Twojego domu nie ma kursów terapeutycznych? Najważniejsze to robienie czegoś nowego, co pozwoli się skupić na innych rzeczach. Dzięki specjalistycznym badaniom udowodniono, że dobrym „odstresowaczem” jest kolorowanie szczegółowych rysunków. Kupisz  kolorowankę prawie w każdej księgarni.

Problem numer 4: Częste wyjazdy służbowe.

Rada: W każdą podróż staraj się zabrać wodę lub sok owocowy. Masz mało miejsca w torbie? Kup coś zdrowego i wysokoenergetycznego: orzechy, świeże i suszone owoce, kanapki z chleba pełnoziarnistego.

Problem numer 5: Gotowanie dla całej rodziny.

Rada: Zmień podstawowe nawyki: ogranicz tłuszcze i zacznij używać oleju rzepakowego (zamiast margaryn i masła). Staraj się, aby posiłki zawierały większe ilości błonnika i węglowodanów. Zamień ryż i makaron biały na brązowy. Dodawaj do każdego dania jak nawięcej warzyw. Będzie smaczniej, zdrowiej i ładniej!

ZMIANA

Przeczytaj inne teksty z działu MOTYWACJA.


11113953_1641852022765687_6699450933670421208_oMogą zainteresować Cię także:

5 sposobów na motywację do treningu

Motywacja do treningu – skąd ją brać?

15 zasad zdrowego odżywiania

Cała prawda o błonniku

Ta wspaniała witamina D

Karolina Łowczak
Pasjonatka zdrowego i nieszablonowego gotowania.

Komentarze facebook

Dodano: 20.03.2017
Motywacja