5 sposobów na motywację do treningu

5 sposobów na motywację do treningu

Utrzymanie wysokiego poziomu motywacji jest niezwykle trudne bez względu na to, czy ma ona dotyczyć treningu, diety, pracy czy też nauki. Są dni, kiedy nasze zaangażowanie drastycznie spada. Przyczyny niechęci do podjęcia działania mogą być przeróżne (nieprzespana noc, wyczerpujący dzień w pracy, dołująca pogoda), istnieją jednak sztuczki, które mogą wspomóc was w ruszeniu czterech liter i wybraniu się na trening!

TRENUJ W GRUPIE

Kiedy nikt na Ciebie nie czeka, bardzo łatwo odpuścić trening. O wiele łatwiej o motywację, kiedy masz treningowego partnera, który będzie nie tylko wspierał cię w momentach niechęci do aktywności, ale i porządnie cię opieprzy, jeśli zaczniesz wymyślać naciągane wymówki tylko dlatego, że ci się nie chce. Nikt nie lubi zawodzić bliskich, a chęć wypełnienia obietnic i zobowiązań potrafi działać cuda.

PLANUJ Z WYPRZEDZENIEM

Kiedy zapominasz wziąć do biura ciuchów treningowych, a nie masz czasu, aby po pracy jechać po nie do domu, bardzo łatwo jest wytłumaczyć samemu sobie rezygnację z treningu. Dlatego przygotuj wszystko, czego potrzebujesz, z odpowiednim wyprzedzeniem. Nie ma niczego trudnego we wcześniejszym zapakowaniu sprzętu do auta czy trzymaniu dodatkowej pary spodenek i butów w firmowej szafce. Sukces polega na usuwaniu przeszkód, zanim te się pojawią na naszej drodze.

WYZNACZ SOBIE DEADLINE

Trening mający pomóc w osiągnięciu konkretnego celu (utrata wagi) czy przygotowaniu do jakiegoś wydarzenia (turniej, zawody, bieg) pomaga w podtrzymaniu motywacji. Skupiając się na dotarciu do mety nie będziesz chciał się poddać i ze wszystkich sił zechcesz dążyć do celu. Pamiętaj jednak, aby wyzwania, które przed sobą postawisz, były możliwe do osiągnięcia. Nie stracisz 10 kg w dwa tygodnie, tak samo jak nie przygotujesz się do startu w Iron Manie w ciągu dwóch miesięcy. Mierz siły na zamiary, ponieważ rozczarowanie jest jednym z największych wrogów motywacji.

NIE OGRANICZAJ SIĘ82

Nawet jeśli pasjonujesz się kulturystyką, czy jesteś zawodowym pływakiem, powinieneś znaleźć czas również na inne aktywności. Nic nie sprawia takiej frajdy, jak przełamanie rutyny. A jeśli przy tym stymulujesz swoje ciało – tym lepiej! Nigdy nie zamykaj się tylko na jeden rodzaj sportu. Próbuj i eksperymentuj. Myślisz, że podczas godzin spędzonych na siłowni pracowałeś już nad każdym mięśniem twego ciała? Spróbuj jogi. Uważasz, że po setkach przepłyniętych kilometrów twoja sylwetka jest idealnie ustabilizowana? Przejdź się na trening z użyciem hantli kettlebell. Gwarantuję, że nie raz się zdziwisz! To właśnie idea aktywności multisportowej stała za powstaniem Wirtualnego Centrum Treningowego. Wszystko po to, aby przełamywać własne ograniczenia. I robić to z głową.

MONITORUJ SWOJE POSTĘPY

Nic tak nie motywuje do dalszej pracy jak regularny progres. Miej na uwadze fakt, że twoje ciało potrzebuje czasu, aby się zmienić na dużą skalę. Ale, kiedy przyjrzysz się uważnie, już po kilku treningach zauważysz modyfikacje. Niech to będzie chociażby jeden kilometr, o który byłeś w stanie wydłużyć swoją trasę biegową, lub jedno podciągnięcie na drążku więcej. Może są to małe kroki, ale mogą być początkiem czegoś naprawdę wielkiego, dlatego warto mieć je na uwadze!

gold-medal-winner-381749_1280

Przeczytaj inne teksty z działu MOTYWACJA.


Woman sit with pink kettlebellMogą zainteresować Cię także:

Zmień swój styl życia na lepszy!

Motywacja do treningu – skąd ją brać?

Nie trać czasu! Kilka słów o motywacji

Czym tak naprawdę jest zmęczenie?

Nie daj się chłodom! Jak rozgrzać organizm zimą?

 

Redakcja
Wirtualne Centrum Treningowe to miejsce, na łamach którego swoją wiedzę i doświadczenie przekazują zebrani przez nas eksperci - licencjonowani trenerzy personalni, dietetycy, fizjoterapeuci.

Komentarze facebook

Dodano: 06.02.2017
Motywacja